Ako si môže Ford lepšie pripomenúť legendu, ako postaviť na jej počesť auto? Legendou v podaní modrého oválu je Carroll Shelby, človek ktorý postavil z každodenného Mustanga dominantné pretekárske auto Shelby GT350. Okrem toho pod rukami  legendy vznikli aj autá ako Shelby Cobra Daytona Coupe, alebo novodobý Shelby GT500 Super Snake. Ford sa inšpiroval Mustangom z roku 1965 a znova pretvoril najnovšiu generáciu Mustanga na poradne jedovatý stroj.

Ford oživil legendu Shelby GT350. Z auta na každý deň urobili poriadnu potvoru, ktorú ženie dopredu atmosférický 5,2 l V8 s výkonom vyše 500 k a krútiacim momentom viac ako 542 Nm.

Pri vývoji Fordu Shelby GT350 Mustang sa inžinieri rozhodli, že pod kapotu namontujú úplne nový V8 motor. Prvý raz v produkčnom aute použili kľukový hriadeľ v jednej rovine, niečo, čo používajú pretekárske autá a európske supercary. Oproti tradičnému V8, kde sú ojnice postupne uchytené na kľuke pod uhlom 90°, v novom motore od Fordu je to 180°. Toto riešenie znižuje prekrývanie výfukových pulzov, spolu s hlavou valcov a vylepšenými vačkami zlepšuje výkon motora. Atmosférický V8 s objemom 5,2l sa nechá ľahko točiť do otáčok a produkuje vyše 500 koní a viac ako 542 Nm. Automobilka sa rozhodla pre 6-stupňovú manuálnu prevodovku a nechýba ani samosvorný diferenciál Torsen.

Legenda sa vracia

Aj keď je platforma Mustanga najtuhšia v histórii, automobilka pre GT350 ešte zvýšila tuhosť o 28%. Takto zostane konzistentná geometria aj pri tých najtvrdších prejazdoch zákrut na okruhu. Veľký vplyv na jazdné vlastnosti má neodpružená hmotnosť. Ford to vie a tak GT 350 zastavujú dvojdielne kotúče Brembo, vpredu s priemerom 394 mm a 6-piestikovými strmeňmi a vzadu s priemerom 380 mm a 4-piestikovými strmeňmi. Brzdy zakryli mimoriadne odolnými 19-palcovými hliníkovými diskami širokými 10,5 palca vpredu a 11 palcov vzadu. Disky obuli do pneumatík Michelin Pilot Super Sport, ktorým Francúzi namiešali zmes a zvýšili tuhosť bočnice špeciálne pre GT350. Ford sa pri aute skutočne vybláznil, po prvý raz použili tlmiče MagneRide, ktoré neprestajne menia svoje nastavenie. Mustang každých 10 ms sníma polohu kolies a v kombinácií s ďalšími údajmi o vozidle nastavuje nezávisle každý tlmič.

Decentný spojler na hrane kufra

Okrem poriadnej nálože pod kapotou, do GT350 dali tučné brzdy Brembo s priemerom 394 mm vpredu a 380 mm vzadu.

Dizajnéri sa pohrali s tvarom GT350. Znížili a skosili hliníkovú kapotu, ktorou navyše čo najtesnejšie obtiahli motor. Nezabudli ani na výduch vyťahujúci horúci vzduch z motorového priestoru. Vpredu pridali agresívny spliter. Zadný difúzor okrem zvyšovania prítlaku na zadnú nápravu, môže privádzať vzduch aj k príplatkovému chladiču oleja diferenciálu. Nechýba ani decentný spojler na hrane kufra.

V interiéri na prvý pohľad zaujmú sedadlá Recaro. Tie navrhli tak, aby sa v nich príjemne jazdilo každý deň, no keď auto zoberiete na okruh ukážu svoje kvality. Vylepšené budíky prispôsobili autu, ubrali im z chrómového lemovania, takto zbytočne nerušia vodiča pri jazde. Do GT350 integrovali novú systém, ktorým zvolíte správanie auta. Ponúka päť módov nastavenia ABS, stabilizácie, trakčnej kontroly, posilňovača riadenia, mapovania motora, tvrdosti MagneRide tlmičov a výfuku.

Zdroj: autoblog.com