Toyota Yaris vždy patrila v rámci svojho segmentu medzi autá stredného prúdu. Hoci o jej kvalitách niet pochýb, pre Európanov bola skrátka tak trochu bez iskry. Najmä jej prvá generácia však svojho času spôsobila poriadny rozruch. Zásluhou dobrého priestorového konceptu a spoľahlivej techniky skočila konkurencii do rozpočtu a pobláznila celú Európu. Zdá sa, že s príchodom jej štvrtej generácie by sa niečo podobné mohlo Toyote podariť znovu.

Nový Yaris je kratší (-5 mm) než predchodca. Zároveň je však širší (+50 mm) a nižší (-40 mm).

Športovo nízka

Toyota vystrkuje rožky a do svojho portfólia začína nenápadne púšťať jeden športový model za druhým A vidieť to aj v Európe, kde sa po GT86 objavila Supra. „Športovať“ však začína aj v segmente malých áut. Mali sme tu „ostrý“ Yaris GRMN, či dokonca špeciál WRC, ktorému sa momentálne v MS v rallye až nečakane darí. A pokračuje aj štvrtým vydaním modelu Yaris. Ten konštruktéri postavili na novej modulárnej platforme GA-B, čo je v podstate zjednodušená architektúra TNGA používaná v RAV4, či Toyote Camry. Yaris však vzadu používa klasickú jednoduchú nápravu s torzne pružnou priečkou. Zaujímavosťou však je podstatne nižšia pozícia sedenia a zníženie celého ťažiska auta. Spolu s väčšou šírkou 1745 mm (+ 50 mm),  menšou výškou 1470 mm (+ 40 m) a rázvorom až 2560 mm (+ 50 mm) pri celkovej menšej celkovej dĺžke 3940 mm (- 5 mm) to znamená výraznejšie športové jazdné vlastnosti než doteraz. Konštruktéri sa pohrali s jemnejším naladením podvozku (nižšie ťažisko znamená možnosť použitia tlmičov s „mäkšou“ nábehovou fázou) a zároveň sľubujú viac obratnosti, komfortu aj priľnavosti.

Znakom novej podvozkovej plošiny GA-B je nižšie ťažisko aj nižšia poloha sedenia posádky.

Trojvalce v prvej línii

Na pohon štvrtej generácie Yarisa zvolila fabrika trojvalce s objemom 1,0 l a 1,5 l, v čisto benzínovej verzii však bude Yaris k dispozícii len na vybraných trhoch. Väčší dôraz kladie Toyota na hybridnú verziu 1.5 Hybrid Dynamic Force s trojvalcom technicky odvodeným od väčších motorov použitých v hybridnej Corolle, RAV4 a Camry. V porovnaní s minulou generáciou hybridného Yarisa má novinka ponúknuť o 15 % viac výkonu a vďaka novej e-CVT prevodovke aj nižšiu spotrebu. Novinkou je aj použitie menšej a ľahšej li-ion batérie (doteraz nikelmetal-hydridové).

Nový airbag v praxi

Výrazne prepracovaný bude aj interiér auta. Okrem nových displejov a bohatšej bezpečnostnej aj komfortnej výbavy však zaujme najmä stredový airbag, ktorý sa počas kolízie nafúkne medzi prednými pasažiermi a zabráni ich neželanému vzájomnému kontaktu.

Novinka sa do predaja dostane v polovici roka 2020 a s jej výrobou Toyota aj naďalej počíta vo Francúzsku.