Dizajn R8 žiadnu revolúciu nepriniesol.

Poďme však na to podstatnejšie a teda na techniku. R8 vznikne na základe platformy ASF s dôrazom na nízku hmotnosť a vysokú tuhosť. Základ teda tvorí hliník a karbónom vystužené plasty. Novinka medzigeneračne schudla 50 kg a tuhosť stúpla o 40 %. Najsilnejšia verzia R8 bez náplní váži 1454 kg.

A teraz to najlepšie. Predchádzajúca generácia v roku 2008 v čase svojho príchodu ponúkla osemvalcové motory, ku ktorým sa desaťvalec pripojil až neskôr. Teraz to však bude iné. R8 bude mať od samotného začiatku v ponuke 5,2 litrové FSI s 10 valcami. Slabšia verzia ponúkne 397 kW (540 k), silnejšia až 449 kW (611 k) rovnako ako v Lamborghini Huracán.

Druhá generácia Audi R8 príde rovno s desaťvalcom a výkonom 610 koní. Výrobca prinesie aj elektromobil s dojazdom až 450 kilometrov!

Analógové budíky ustúpili 12,3 palcovému displeju.

Výkon bude na cestu prenášať dvojspojková sedemstupňová prevodovka S tronic. Všetky kilowaty vycválajú na asfalt prostredníctvom štyroch kolies vďaka ich novému pohonu. Audi nahradilo viskóznu spojku na prednej náprave novou, elektrohydraulickou, lamelovou spojkou. Za normálnych podmienok ide výkon dozadu. V prípade potreby však systém vie poslať všetok výkon aj priamo dopredu.

V najsilnejšej verzií „V10 plus“ zvláda novinka šprint na 100 km/h za 3,2 sekundy. Maximálka leží v hodnote 330 km/h.

Audi však neplánuje R8 poháňať len vidlicovým desaťvalcom. V ponuke sa predstaví aj R8 e-tron, kde hlavnú úlohu bude hrať dvojica elektromotorov. Každý z nich dostane 170 kW (231 k) spolu so 460 Nm. Elektrická R8 bude mať údajne dojazd až 450 km. Umožní jej to akumulátor s kapacitou 92 kWh, ktorý bude možné nabiť za menej ako dve hodiny. Elektromobil zvládne vykonať zrýchlenie na 100 km/h za 3,9 sekundy. Maximálnu rýchlosť výrobca obmedzil najmä kvôli vysokej energetickej náročnosti na 210 km/h.

R8 e-tron bude možné objednávať už v tomto roku. Automobilka ho však berie skôr ako laboratóriu, prípadne testovanie. Všetko má pomôcť vývoju nového sedanu s elektromotorom. Ďalšie novinky sa dozvieme v priebehu ženevského autosalónu.

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj: Nové Audi R8 aj ako hybrid a elektromobil

Model R8 V10 R8 V10 plus R8 e-tron
Motor 5,2 FSI V10 5,2 FSI V10 2 elektromotory
Objem (cm3) 5204 5204  
Valce/ventily 10/4 10/4  
Výkon 397 kW 449 kW 340 kW
Krútiaci moment 540 Nm 560 Nm 920 Nm
Prevodovka 7st. S tronic 7st. S tronic  
Maximálna rýchlosť 323 km/h 330 km/h 210 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 3,5 s 3,2 s 3,9 s
Priemerná spotreba 11,8 l/100 km 12,4 l/100 km