Audi včera odhaľovalo. Žiadne akty nečakajte. Virtuálnu premiéru zažila druhá generácia typu R8. Ak máte potrebu vidieť ju čím skôr naživo, tak prvá príležitosť sa vám naskytne už o týždeň na autosalóne v Ženeve. Dovtedy si však budeme musieť vystačiť s fotografiami na našich monitoroch.

 

 

 

 

 

Hneď na začiatok si poďme na tú najmenej zaujímavú časť, ktorou je v tomto prípade dizajn. Tým nechcem povedať, že R8 je nudná alebo škaredá. Vzhľadová stránka však žiadnu revolúciu nepriniesla. Výrobca len vylepšil už zabehnutý koncept. R8 bude dlhá 4,42 metra, široká 1,94 metra, vysoká 1,24 metra s rázvorom kolies 2,65 metra. Vo vnútri chce Audi evokovať pocit pretekárskych vozidiel. Analógové budíky museli napríklad ustúpiť 12,3 palcovému displeju.

Dizajn R8 žiadnu revolúciu nepriniesol.

Poďme však na to podstatnejšie a teda na techniku. R8 vznikne na základe platformy ASF s dôrazom na nízku hmotnosť a vysokú tuhosť. Základ teda tvorí hliník a karbónom vystužené plasty. Novinka medzigeneračne schudla 50 kg a tuhosť stúpla o 40 %. Najsilnejšia verzia R8 bez náplní váži 1454 kg.

 

A teraz to najlepšie. Predchádzajúca generácia v roku 2008 v čase svojho príchodu ponúkla osemvalcové motory, ku ktorým sa desaťvalec pripojil až neskôr. Teraz to však bude iné. R8 bude mať od samotného začiatku v ponuke 5,2 litrové FSI s 10 valcami. Slabšia verzia ponúkne 397 kW (540 k), silnejšia až 449 kW (611 k) rovnako ako v Lamborghini Huracán.

Druhá generácia Audi R8 príde rovno s desaťvalcom a výkonom 610 koní. Výrobca prinesie aj elektromobil s dojazdom až 450 kilometrov!

Analógové budíky ustúpili 12,3 palcovému displeju.

Výkon bude na cestu prenášať dvojspojková sedemstupňová prevodovka S tronic. Všetky kilowaty vycválajú na asfalt prostredníctvom štyroch kolies vďaka ich novému pohonu. Audi nahradilo viskóznu spojku na prednej náprave novou, elektrohydraulickou, lamelovou spojkou. Za normálnych podmienok ide výkon dozadu. V prípade potreby však systém vie poslať všetok výkon aj priamo dopredu.

 

V najsilnejšej verzií „V10 plus“ zvláda novinka šprint na 100 km/h za 3,2 sekundy. Maximálka leží v hodnote 330 km/h.

Audi však neplánuje R8 poháňať len vidlicovým desaťvalcom. V ponuke sa predstaví aj R8 e-tron, kde hlavnú úlohu bude hrať dvojica elektromotorov. Každý z nich dostane 170 kW (231 k) spolu so 460 Nm. Elektrická R8 bude mať údajne dojazd až 450 km. Umožní jej to akumulátor s kapacitou 92 kWh, ktorý bude možné nabiť za menej ako dve hodiny. Elektromobil zvládne vykonať zrýchlenie na 100 km/h za 3,9 sekundy. Maximálnu rýchlosť výrobca obmedzil najmä kvôli vysokej energetickej náročnosti na 210 km/h.

 

R8 e-tron bude možné objednávať už v tomto roku. Automobilka ho však berie skôr ako laboratóriu, prípadne testovanie. Všetko má pomôcť vývoju nového sedanu s elektromotorom. Ďalšie novinky sa dozvieme v priebehu ženevského autosalónu.

 

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj: Nové Audi R8 aj ako hybrid a elektromobil

Model R8 V10 R8 V10 plus R8 e-tron
Motor 5,2 FSI V10 5,2 FSI V10 2 elektromotory
Objem (cm3) 5204 5204  
Valce/ventily 10/4 10/4  
Výkon 397 kW 449 kW 340 kW
Krútiaci moment 540 Nm 560 Nm 920 Nm
Prevodovka 7st. S tronic 7st. S tronic  
Maximálna rýchlosť 323 km/h 330 km/h 210 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 3,5 s 3,2 s 3,9 s
Priemerná spotreba 11,8 l/100 km 12,4 l/100 km