Vrcholný model Alpine A110 S bude samozrejme aj naďalej spoliehať na preplňovaný štvorvalec TCe s objemom 1,8 litra a sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku DW5, alias Getrag 7DCT300. Konštruktérom sa však podarilo pár vecí optimalizovať a výsledkom je zvýšenie výkonu z 292 na rovných 300 koní a nárast krútiaceho momentu z 320 na 340 Nm pri 2400 až 6000 otáčkach za minútu.

Pohotovostná hmotnosť francúzskeho kupé je len (v závislosti na výbave) 1102 až 1140 kg, takže malé obratné auto je schopné vypáliť z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy a ak si necháte oficiálne vypnúť obmedzovať, A110 S vás pustí až na hranicu 275 kilometrov za hodinu.

Lepší motor i podvozok

Aj keď ide o pomerne malý nárast výkonu, konštruktéri si neodpustili ani pár zásahov do zavesenia. Auto má prekalibrované tlmiče, až o 50 percent tuhšie pružiny, pozmenenú geometriu, duté a o 100 percent tuhšie stabilizátory a celkovo bol podvozok znížený o 4 milimetre.

Kvôli lepšej ovládateľnosti Alpine dostala hydraulické dorazy riadenia, nové 18-palcové čierne disky GT Race, brzdy Brembo s 320-milimetrovými kotúčmi sa môžu pochváliť oranžovými strmeňmi a objednať si môžete tiež Aero Kit, ktorý obsahuje karbónový predný spojler, zadné krídlo, upravený difúzor a panely pod podvozkom a k dispozícii sú i semi-slicky Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect.

Prostredná verzia A110 GT (1119 až 1140 kg) kombinuje vyladenú pohonnú jednotku verzie S s cestovným, trochu komfortnejšie nastaveným podvozkom. Namiesto športových škrupín máte v interiéri o niečo komfortnejšie, kožou čalúnené sedačky, pričom oba typy Alpine dodáva Sabelt.

Základný model A110 (1102 až 1140 kg) si ponecháva pôvodný motor naladený na 252 koní a 320 Nm pri 2000 až 4800 otáčkach za minútu, má trochu menšie brzdy (s priemerom 296 mm), 17-palcové kolesá a na stovke je za 4,5 sekundy.

Veľkou modernizáciou na palube je nový infotainment s názvom Alpine Multimedia, ktorý je kompatibilný s rozhraním Auto Android i Apple CarPlay, nechýba online pripojenie s automatickou aktualizáciou navigácie a dopravným spravodajstvom a sympatická je tiež nová telemetria Alpine Telemetrics.

Ceny? Alpine A110 S vychádza v základe na 71 500 eur, za prevedenie GT zaplatíte najmenej 69 500 eur a základná A110 stojí 59 500 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 17 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Alpine