Veľkostne by sme Activsphere koncept zaradili do vyššej strednej triedy. Na dĺžku má totiž bez 2 cm rovných 5 metrov, široký je 2,07 metra a vysoký 1,6 metra. Rázvor má hodnotu 1,97 m. Audi pripravilo koncept na 22-palcových diskoch.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

"Samovražedné" dvere

Vpredu je typická maska Singleframe, tá je vytvorená ako priehľadné zasklenie. Pneumatické pruženie umožní zvýšiť svetlú výšku zo sériových 208 cm o ďalšie 4 cm, pri rýchlej jazde avšak znížiť taktiež o 4 cm na 168 cm. Ako na koncepte Grandsphere, aj tu sa otvárajú dvere proti sebe kvôli chýbajúcemu B-stĺpiku.

Pohon všetkých kolies quattro je zabezpečený dvojicou elektromotorov, jeden na prednej a jeden na zadnej náprave. Spoločný systémový výkon je 325 kW (442 k) a 720 Nm. Vďaka 800 V systému a nabíjacom výkone 270 kW vám stačí 10 minút na dobitie dojazdu o 300 km. Akumulátor má kapacitu 100 kWh a z 5 na 80 % ho tak nabijete za menej ako 25 minút.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Presklenie karosérie v hornej časti dopĺňajú priehľadné prvky na dverách tesne nad prahmi. Aj vzadu nájdeme presklené časti, časť nad kufrom sa dokonca môže odsunúť smerom k streche. Tak sa vám z crossoveru stane pick-up, čo môžu oceniť aktívne žijúci majitelia.

Zaujímavosťou je možnosť autonómnej jazdy, keď sa vám volant a pedále odsunú a vy si v predu môžete užívať väčší priestor. Ak sa vám zdá, že niečo v interiéri chýba, máte pravdu. Žiadne obrazovky, tie má nahradiť systém Audi dimension s okuliarmi. Po ich nasadení stále vidíte cestu, no vidíte aj jednotlivé ovládače, ktoré potrebujete. Neviem si celkom predstaviť, ako v takomto prípade nie je zhoršená viditeľnosť pre vodiča, prípadne jeho reakčný čas. Uvidíme, či sa niečo z tohto dostane bližšie do sériovej výroby. Predpokladám, že skôr nie. Ale ako cvičenie možností je to zaujímavé.

Zdroj: Audi

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov