Prvá elektrická R8 e-tron s výkonom 462 koní a kapacitou batérií 92 kWh, ktorú Audi predstavilo začiatkom roka 2015 na ženevskom autosalóne, vydržala na trhu len 18 mesiacov a dodnes presne netušíme, koľko ich Nemci vyrobili. Jej krátku kariéru ukončili lakonickým oznámením, že ich postavili „menej ako 100“, čo môže byť 90 kusov ale kľudne i 10. A pravdou je, že väčšina sa prikláňa skôr k tomu nižšiemu číslu, pretože na výstavách či v premávke o tento model v podstate nezavadíte.

Koľko v tomto projekte Audi utopilo peňazí, mimo koncern nikto netuší, ani to ale Ingolstadtu nebráni pokúsiť sa o reparát.

Tvrdí to aspoň britský Autocar s odvolaním na svoje zdroje blízke automobilke, ktoré mu potvrdili, že chystaný batériový nástupca súčasného Audi R8 zatiaľ síce nedostal definitívnu zelenú, ale vývojové oddelenie na ňom intenzívne pracuje.

Auto v tejto chvíli ešte nemá označenie, konfidenti však naznačujú, že to už nebude R8. Zároveň sa má radikálne zmeniť aj dizajn, keďže novinka už nebude ovplyvnená/obmedzená koncepciou so spaľovacím motorom uloženým uprostred. Mnohí sa domnievajú, že tvary chystaného elektrického supešportu by mohla ovplyvniť okrem iného i štúdia PB18 e-tron z roku 2018, v každom prípade stále máme čakať nízku siluetu a dvojdverovú karosériu.

Chystaný elektrický nástupca súčasného Audi R8 by mohol byť podobný konceptu PB18 e-tron z roku 2018.

Základom novej generácie najvýkonnejšieho sériového Audi by sa mala stať nová platforma SSP Sport. Tá nahradí šasi J1 (v súčasnosti používané modelmi Taycan a e-tron GT) a už bola potvrdená pre budúce batériové sedany, crossovery a SUV značky Porsche.

Druhou alternatívou je platforma pripravovaná pre elektrického nástupcu Porsche 718 Boxster a Cayman, čo by znamenalo, že nová generácia Audi R8 by mohla byť o niečo menšia.

Ak vedenie automobilky a koncernu projekt batériovej „eR-Osmičky“ schváli, mala by byť na trh uvedená v roku 2026. Výroba by prebiehala v továrni Audi Sport v nemeckom Böllinger Höfe, kde vzniká i súčasný model. Jeho produkcia by mala skončiť koncom roka 2023, pričom dočasne uvoľnené kapacity Nemci využijú na zvýšenie výroby e-tronu GT.

zdroj: Autocar