Ak to náhodou nie je jasné, pripomíname, že v porovnaní so staršou verziou novinka neprináša žiadny zásadný posun. Performance totiž pridáva len 30 koní a 10 newtonmetrov. To je v celkových výkonoch taký malý rozdiel, že automobilka dokonca udáva nezmenené časy akcelerácie z miesta na stovku. Coupé to zvládne za 3,7 sekundy, Spyder o desatinku horšie.

O niečo lepšie je na tom Performance RWD, pokiaľ ide o maximálnu rýchlosť, stále sa však pohybujeme v akademickej rovine. Čo to znamená v konkrétnych číslach? Že vylepšená R8 bude schopná rozbehnúť sa na 329 kilometrov za hodinu a je tým pádom o 5 km/h rýchlejšia ako výbehový model. V prípade otvoreného modelu je rozdiel rovnaký, absolútne čísla sú však o niečo nižšie – 327 vs. 322 km/h.

Pohonná jednotka je štandardne spárovaná so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou S tronic, manuál by ste s desaťvalcom hľadali márne. Čo sa nám páči, je skutočnosť, že automat nadväzuje na mechanický samosvorný diferenciál a Audi v súvislosti s tým pripomína sympatickú snahu konštruktérov myslieť i na vodičov, ktorí nejazdia len v čistej stope.

Drift-režim a Dynamické riadenie v jednom

Audi totiž upravilo podvozok a stabilizačný program tak, aby vám auto po prepnutí do športového režimu ESC pomohlo s kontrolovaným driftovaním. Vôbec prvýkrát je verzia s pohonom zadných kolies vybavená s „Dynamickým riadením“, ktoré upravuje nielen účinok posilňovača, ale v závislosti na rýchlosti aj prevodový pomer. Audi hovorí, že vám tým auto uľahčí parkovanie či manévrovanie v obmedzenom priestore a zároveň spresní reakcie a zlepší spätnú väzbu pri jazde na zakrútených cestách.

Zaujímavosťou Audi R8 je predný stabilizátor vyrobený z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami.

Modernizované Audi bude štandardne postavené na 19-palcových kolesách, za príplatok sú však k dispozícii i dvadsiatky s pneumatikami s rozmerom 245/30 R20 vpredu a 305/30 R20 vzadu. Podobne budú mať zákazníci možnosť voľby v prípade brzdového systému. Buď dáte prednosť oceľovým kotúčom alebo karbón-keramike.

Len pre istotu dodávame, že R8 Performance RWD váži 1590 kg (bez vodiča), pričom jeho hmotnosť je rozdelená v pomere 40:60, samozrejme v prospech zadnej nápravy. Spyder je kvôli výstuhám o 105 kg ťažší. Prevažne ručná produkcia oboch modelov bude naďalej prebiehať v továrni Böllinger Höfe neďaleko mesta Neckarsulm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov

zdroj: Audi