Testy vykonali na 5 automobiloch: BMW radu 5, Mercedes-Benz triedy E, Volvo S90 a Tesla Model 3 a Model S. Prvý test zahŕňal jazdu rýchlosťou 50 km/h k stojacemu vozidlu s vypnutým adaptívnym tempomatom. Touto skúškou testovali funkciu núdzového brzdenia. BMW, Mercedes aj Volvo pred prekážkou zastavili, obe Tesly však nie!

Autonómne autá sú stále v nedohľadne, podľa  americkej IIHS.

Druhou skúškou bolo to isté, ale so zapnutým adaptívnym tempomatom. V tomto prípade zabrzdili pred prekážkou všetky vozidlá. V ďalšom teste skúšané autá nasledovali vozidlo pred nimi. To náhle vybočilo z pruhu a poodhalilo stojace auto. Všetkých 5 testovaných áut dokázalo núdzovo zastaviť pred prekážkou.

Technici skúmali tiež udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu. V priloženom obrázku sú viditeľné rozdiely medzi značkami. Technici skúmali správanie auta v zákrute a v kopci. Viditeľne najlepšie na tom boli obe Tesly, veľmi dobre obstál aj Mercedes. Najmenej krát zostalo v pruhu BMW.

Prvá časť popisuje množstvo "výjazdov" cez čiaru, druhá koľkokrát sa vozidlo dotklo čiary, tretia koľkokrát systém prestal pracovať a posledná koľkokrát automobil zostal vo svojom pruhu

Podľa IIHS majú výrobcovia problémy pri projektovaní týchto systémov. Ak sú systémy príliš nečinné, vodiči sa sťažujú. Ak naopak fungujú takmer bez chyby, vodiči ich budú zneužívať a prestanú dávať pozor na cestách. Podľa IIHS tak automobil, ktorý by autonómne išiel kamkoľvek, teda vozidlo autonómnosti úrovne 5, nebude k dispozícii ešte dosť dlho.

Zdroj: caradvice

Podobne si tak skoro ešte nezajazdíme.