Odchádza do dôchodku

BMW M3 F80 tak skončí v máji 2018. Od 1. júna by totiž trojlitrový twinturbo agregát musel dostať filter pevných častíc pre zážihový motor. V BMW sa rozhodli, že pohonnú jednotku nebudú upravovať a predčasne urýchlia koniec modelu. Dobrou správou je, že ju nahradí nová generácia. Kedy však bude, to netušíme. Rýchla „trojka“, postavená na základe generácia G20, nepríde skôr ako v roku 2020.

Otto Particle Filter

„Problém“ s integrovaním filtru pevných častíc pre benzínové motory sa týka iba 4-dverového sedanu. Do M4 BMW zainvestuje a výfukový systém prispôsobí pre osadenie OPF (Otto Particle Filter). Predĺži tak M4-ke život o ďalších pár mesiacov.

Nebude jediné

Na podobné správy sa musíme v dobe honu na emisie spaľovacích motorov pripraviť. Stále sprísňujúce sa normy a limity tlačia značky k múru. Tie sa, logicky, zamerajú na svoje ťažiskové a dobré predávané typy a na ich homologizáciu. Okraj ponuky v podobe športových modelov, ktoré netvoria gro ponuky, musí ísť na druhú koľaj... Bohužiaľ.

Zdroj a foto: BMW Blog, wallpaperup, Hypebeast