Konkrétne modely a termíny ukončenia výroby

Podľa dôveryhodného zdroja, používateľa ynguldyn z fóra Bimmer Post, zostanú BMW G22 (coupé) a G23 (kabriolet) a G82 a G83 (M4 coupé a kabriolet) v produkcii do konca tejto dekády. Gran Coupé radu 4 by malo skončiť o rok skôr, v júni 2028. Toto rozhodnutie má strategický zmysel – napriek všeobecnému poklesu záujmu o kupé a kabriolety, BMW radu 4 je stále najpredávanejším osobným BMW v USA, a dokonca predbieha BMW radu 3 o približne 10 000 kusov za prvých deväť mesiacov tohto roka.

Predchádzajúce fámy hovorili o možnom zlúčení radu 4 a 8, kvôli pomalším predajom, avšak najnovšie informácie naznačujú, že Mníchov zmýšľa inak a plánuje pokračovať s BMW radu 4, pričom pravdepodobne integruje niektoré technológie novej platformy Neue Klasse.

Pod kapotou radový šesťvalec

Pod kapotou M4 nájdeme 3,0-litrový radový 6-valec s dvomi turbami, ktorý produkuje výkon 353 kW (480 koní). Tento motor bude zrejme slúžiť ešte niekoľko rokov a demonštruje BMW svoju odhodlanosť stále stavať na tradičných spaľovacích motoroch, aj keď automobilový svet smeruje k elektrifikácii.

Výhody predĺženia životnosti modelu

Predĺženie životnosti radu 4 a M4 ponúka značke flexibilitu a vernosť jej fanúšikom, ktorí si cenia klasiku v období rastúcej neistoty okolo elektrických vozidiel.

Je správne, že BMW ešte stále siahne po predĺžení výroby M4 namiesto úplného prechodu na elektromobily? Je radový šesťvalec M4 posledným skutočným motorom BMW? A ako dlho môže BMW udržať tradičné kupé relevantné v ére SUV dominancie? Je tu viac otázok ako odpovedí a čas nám ukáže ako to celé dopadne.

MYSLÍTE SI, ŽE BMW SPRÁVNE PREDĹŽILO VÝROBU M4 NAMIESTO ÚPLNÉHO PRECHODU NA ELEKTROMOBILY?
  • Áno, tradičný spaľovací motor má stále svoje miesto a fanúšikov ( 78% )

     

  • Nie, budúcnosť je v elektromobilite a M4 by mala už prejsť na elektrický pohon ( 22% )

     

  • BMW by malo ponúknuť oba varianty – spaľovací aj elektrický ( 0% )

     

Odpovedalo 9 ľudí