Spolu kúpia až 38 kusov nových Superbov. Tie nahradia Passaty R36 a Superby V6 predchádzajúcej generácie.
Vozový park polície jednoducho musí byť obmieňaný v pravidelných intervaloch. Nejde o vekovo staré autá, ale počas každej jednej služby dostávajú na frak. Ako ich ráno naštartujú, tak sa večer, poprípade ráno vypnú. Často bežia len na voľnobežné otáčky, ale aj to znamená opotrebenie. Kilometrový nájazd je za pár rokov rôzny. Niektoré majú ďaleko cez 350 000 km. Okrem iného záleží aj na zaradení auta. Preto nie je výnimkou, že na ceste stretnete aj 15-ročné policajné Fabie, ktoré majú minimálny nájazd.
Na Slovensku majú dopraváci rôzne autá. Je mi niekedy do plaču, alebo možno skôr do smiechu, keď ich vidím merať v dvojkovej Fabii combi s motorom 1,2 TSI. Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale to jednoducho nie je auto vhodné na činnosť dopravákov. A to je jedno, či sa pohybujú na okresnej, alebo krajskej úrovni. Stráviť v takom aute 8 až 12-hodinovú službu musí byť doslova za trest... Na druhej strane, aj u nás existujú dopravné oddelenia, kde sa so služobnými autami pod 250 koní už roky nestretnete. Mám na mysli Špeciálne dopravné oddelenie PZ, známe ako Puma, resp. Slovenská Kobra. Mali eskové modely Audi, Leony FR... Perlou bola krásna modrá BMW M5 E60. Zaujímalo by ma, na čom sa vozia teraz.
Ale späť k Polícii ČR. Tamojší diaľničiari sa môžu tešiť na novinku v ich garážach. Dostanú celkom 38 nových Superbov. Odovzdávanie prebehne v 2 várkach. Jedno prebieha práve v týchto dňoch.
Je zaujímavé, že jedine Superb sa zmestil do nastavených podmienok. Ale veď predsa ide o národnú automobilku. Na druhej strane je možno lepšie, že prevažujú autá iba jednej značky, ako keby mali mať pestrý vozový park. Aké boli podmienky? Celkom prísne. Karoséria len sedan alebo liftback, výkon nad 200 kW, automat, pohon 4x4, maximálna rýchlosť 250 km/h a akcelerácia z 0 na 100 km/h pod 6 sekúnd.
Každý jeden novovyfasovaný Superb bude liftback. Myslím si, že keby kúpili aj pár kombíkov, tak by určite chybu nespravili. Pod kapotou majú všetky 2,0 TSI s výkonom 280 koní, výbavu Ambition. Každé jedno je štvorkolka s prevodovkou DSG.
Čo táto sranda stojí? Pohybujeme sa na sume 65 miliónov korún. Jeden teda vychádza na zhruba 1,7 milióna. Celkom zaujímavé je aj financovanie. Časť peňazí pochádza z fondu zábrany škôd, do ktorého plynú peniaze z PZP. Niektoré kusy budú na tom s policajnou technikou horšie. Dostanú už použitú techniku z niektorých vyradených kusov. Rovnaká prax je aj u nás.