Staronový nápad, ktorý sa zatiaľ neujal

ZF prišlo s hypotézou, že auto bude vďaka vyhrievaným bezpečnostným pásom potrebovať menej energie na vykurovanie. Rozdiel má byť až prekvapivo zásadný – dojazd elektromobilov by sa vraj mohol vďaka tejto inovácii zvýšiť o 15 percent.

Vyhrievacie cievky zabudované v páse sa majú postarať o to, aby bol bezpečnostný pás rovnomerne zohriaty a poskytoval vodičovi pocit tepla, zatiaľ čo sa zásadným spôsobom nezmení veľkosť pásu – reč je samozrejme predovšetkým o hrúbke.

Rozdiel medzi klasickým bezpečnostným pásom by ste v praxi nemali vôbec spoznať.

Nemci deklarujú, že novinka sa správa ako bežný bezpečnostný pás, takže autá by si nevyžadovali žiadne špeciálne úpravy. „Pre pasažierov neexistuje žiadny rozdiel v porovnaní s konvenčným pásom, pokiaľ ide o funkčnú stránku,“ vysvetľuje Martina Rausch, ktorá je v ZF zodpovedná za vývoj nových bezpečnostných pásov. „Samozrejme, vyhrievaný bezpečnostný pás nie je z hľadiska správania pri nárazoch v žiadnom prípade horší ako jeho konvenčné náprotivky,“ zdôrazňuje Rausch.

Treba povedať, že hoci je nápad z dielne ZF zaujímavý, určite nejde o kompletnú novinku. S podobnými konceptmi sa už v minulosti pohrávali aj takí giganti ako Ford či Mercedes. Otázne je, či by sa novinka ujala v praxi a určite sa nájde aj mnoho ľudí, ktorí budú jej budúcnosť spochybňovať, rovnako ako tomu bolo v minulosti napríklad pri vyhrievaných volantoch. Potenciál inovatívnych bezpečnostných pásov preto potvrdí či naopak vyvráti až realita.

Zdroj: Motor1.com / foto: ZF