Ako sa to stalo? Incident sa odohral v sobotu večer, keď sa na trati stretávajú amatéri i skúsení jazdci. Porsche GT3 RS sa rýchlo priblížilo k BMW M2, ktoré išlo viditeľne pomalšie. Podľa dostupných záberov z palubnej kamery a bezpečnostných kamier sa Porsche pokúsilo o predbiehanie na technickom úseku trate. BMW však pravdepodobne nezaregistrovalo rýchlo sa približujúce Porsche a v kritickom momente zmenilo stopu. Nasledoval kontakt, po ktorom obe autá nekontrolovateľne vrazili do zvodidiel a došlo k výbuchu.
Kto je na vine?
Diskusie na internete sa rozprúdili naplno. Niektorí vinia vodiča BMW, ktorý mal lepšie sledovať dianie za sebou a uvoľniť rýchlejšiemu autu cestu. Iní tvrdia, že vodič Porsche mohol s predbiehaním počkať na bezpečnejšie miesto. Pravidlá voľných jázd na Nürburgringu síce prikazujú pomalším vozidlám umožniť predbiehanie, no zároveň vyžadujú maximálnu opatrnosť aj od tých najrýchlejších. V tomto prípade to vyzerá na zlyhanie úsudku a chýbala predvídavosť na oboch stranách.
Oficiálne stanovisko Nürburgringu
Hovorca Nürburgringu pre The Drive: „V sobotu večer počas voľných jázd došlo k nehode dvoch vozidiel. Osoby boli schopné opustiť vozidlá samostatne. Bezpečnostné systémy Nürburgringu – vrátane zvodidiel, digitálneho monitorovania a operačnej koordinácie – fungovali správne. Bez ohľadu na to sú takéto incidenty vždy interne prehodnocované v rámci nášho systému riadenia bezpečnosti. Ďalšie informácie spadajú do kompetencie polície.“
Šťastie v nešťastí
Napriek dramatickému priebehu nehody a zničeniu oboch áut sa vodičom podarilo vystúpiť z vozidiel po vlastných. Tento incident je ďalšou pripomienkou, aké nebezpečné môžu byť voľné jazdy (nielen) na Nordschleife, kde sa stretávajú vozidlá s obrovskými rozdielmi v rýchlosti aj skúsenostiach vodičov.
Nürburgring zostáva rajom aj postrachom pre automobilových nadšencov. Táto nehoda ukazuje, že aj tie najmodernejšie bezpečnostné systémy a skúsení vodiči môžu byť v nesprávnej chvíli na nesprávnom mieste.
Odpovedalo 50 ľudí