Crossover s výzorom hatchbacku

Začnime však dizajnom. Celkom prekvapivo označuje Hyundai Ioniq 5 ako crossover a nie hatchback. Karoséria sa vyznačuje ostrými hranami a vychádza z prvého sériovo vyrábaného Hyundaiu, Pony. Za 45 rokov urobila kórejská značka brilantný pokrok a Ioniq 5 sa bude radiť k najpokročilejším autám na trhu. Dizajnéri mysleli hlavne na aerodynamiku, a to dokazujú aj zapustené kľučky dverí a takisto aktívne klapky v prednom nárazníku. Dizajn s názvom Parametric Pixel odrážajú aj disky kolies, ktoré môžu mať až 20”. Najvýraznejšou zaujímavosťou dizajnu Ioniq 5 je jeho rázvor. Ten má až 3 000 mm, čo je o 100 mm viac, než pri veľkom SUV Hyundai Palisade. Celkovo má karoséria dĺžku 4 635 mm, šírku 1 890 mm a výšku 1 605 mm. IONIQ 5 využíva špeciálnu globálnu modulárnu platformu spoločnosti Hyundai Motor Group určenú pre elektrické vozidlá Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Zákazníci si môžu vybrať spomedzi deviatich farieb karosérie vrátane piatich prírodných odtieňov vytvorených exkluzívne pre IONIQ 5.

Vzdušný interiér

Interiér ponúkne možnosť výberu z troch farebných možností. Kabína sa nesie v duchu témy obývacieho priestoru Living Space, ktorú najviac stelesňuje inovatívna stredová konzola Universal Island, s možnosťou pozdĺžneho posúvania v rozsahu až 140 mm. Tá spoločne s rovnou podlahou, pod ktorou sa nachádzajú batérie tvoria vzdušný interiér. Obe predné sedadlá sú elektricky nastaviteľné. Takisto sú aj o 30 % tenšie, čím sa zväčšil priestor pre pasažierov vzadu. Interiéru dominujú dve 12 palcové obrazovky. Jedna patrí prístrojovej doske a druhá infotainmentu. Ioniq 5 je takisto prvým modelom značky s funkciami rozšírenej reality pre Head up displej. Čelné sklo sa tak zmení na veľkú obrazovku.

Bláznivý krútiaci moment a pohon všetkých štyroch kolies

Ioniq 5 je dostupný s viacerými konfiguráciami elektrického pohonu. Záujemcovia si môžu vybrať z dvoch veľkostí batérií s kapacitou 58 kWh alebo 72,6 kWh a z dvoch usporiadaní motorov. Buď iba s motorom vzadu, alebo s motormi vpredu aj vzadu. Všetky verzie pohonu poskytujú výnimočný dojazd a maximálnu rýchlosť 185 km/h. Vrchol ponuky tvorí pohon všetkých kolies (AWD) spojený so 72,6 kWh batériou s kombinovaným výkonom 225 kW (306 k) a maximálnym krútiacim momentom 605 Nm. Táto konfigurácia prináša zrýchlenie z 0 km/h na 100 km/h za 5,2 sekundy. Pri slabšej verzii so zadným pohonom a výkonom 160 kW (218 k) a 350 Nm je zrýchlenie 7,4 sekundy. Pri menšej 58 kWh batérii sú hodnoty horšie: AWD 6,1 s a 2WD 8,5 s. Vozidlo s pohonom len zadných kolies (2WD) a so 72,6 kWh batériou ponúkne na jedno nabitie podľa testovacieho cyklu WLTP dojazd na úrovni 470 ~ 480 km (predpokladaná hodnota). Súčasťou výbavy modelu Ioniq 5 môže byť aj ekologická strecha so solárnymi panelmi, ktorá podporí elektrické batérie vozidla energiou získanou zo slnka pre vyššiu efektivitu. Solárna strecha tak predíde vybitiu batérií a zároveň poskytne dodatočný dojazd.

Súčasťou výbavy modelu IONIQ 5 môže byť aj ekologická strecha so solárnymi panelmi, ktorá podporí
elektrické batérie vozidla energiou získanou zo slnka pre vyššiu efektivitu. Solárna strecha tak predíde
vybitiu batérií a zároveň poskytne dodatočný dojazd.

Pri nabíjaní ledva stihnete kávu

Platforma E-GMP modelu Ioniq 5 podporuje nabíjaciu infraštruktúru s napätím 400 V aj 800 V. Platforma štandardne ponúka možnosť nabíjania s 800 V napätím a zároveň aj 400 V nabíjanie a to bez potreby ďalších komponentov či adaptérov. Multi nabíjací systém predstavuje prvú svetovo patentovanú technológiu, ktorá umožňuje, aby motor aj konvertor využívali napätie 400 V aj 800 V. S nabíjačkou s výkonom 350 kW sa model Ioniq 5 nabije z 10 percent na 80 percent za iba 18 minút. Užívatelia modelu Ioniq 5 si dojazd do vzdialenosti 100 km podľa normy WLTP dobijú za päť minút. Ioniq 5 s inovatívnou funkciou V2L zákazníkom umožňuje nabíjanie rôznych elektrických zariadení, napr. elektrické bicykle, kolobežky či kempovaciu výbavu, vďaka čomu slúži ako nabíjačka na kolesách. Funkcia V2L dodáva výkon až do 3,6 kW. Konektor V2L sa nachádza pod druhým radom sedadiel a je možné ho aktivovať, keď je vozidlo zapnuté. Ďalší konektor V2L sa nachádza pri nabíjacom konektore na vonkajšej strane vozidla. S pomocou meniča napätia si môžu zákazníci nabíjať svoje elektrické zariadenia.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Ioniq 5 využíva aj ďalšiu úroveň pokročilých asistenčných systémov vodiča Hyundai SmartSense, ktoré zabezpečujú najvyššiu úroveň bezpečnosti a pohodlia na cestách. Ioniq 5 je prvý model automobilky Hyundai s Asistentom na jazdu na diaľnici 2 (HDA 2). Medzi ďalšie asistenčné systémy patria Systém autonómneho núdzového brzdenia (FCA), Asistent na monitorovanie mŕtveho uhla (BCA), Inteligentné rozoznávanie dopravných značiek obmedzujúcich povolenú rýchlosť (ISLA), Systém na sledovanie únavy vodiača (DAW), Automatické prepínanie diaľkových svetiel (HBA) a mnoho ďalšieho. Ioniq 5 bude dostupný na vybraných trhoch od prvej polovice roka 2021. Samozrejme treba ešte počkať na prvé ohlasy, ale zdá sa, že Hyundai technologicky zvládol softvér, ktorý robí konkurencii dodnes problém. Ioniq 5 má taktiež samostatnú konzolu klimatizácie a samostné ovládače pre zadné okná. Na papieri sa až zdá, akoby Kórejci posielali Volkswagenu jasný odkaz: Takto sa to robí do psej matere. Ale nekričme hop, kým Ioniq neskočí.

Zdroj/Foto: Hyundai Slovensko