Prístavný most - najvyťaženejší most Slovenska

Má dĺžku približne 600 metrov a denne po ňom prejde zhruba 105-tisíc áut. V marci 2025 NDS v spolupráci s Ministerstvom dopravy SR zrealizovala presmerovanie tranzitnej dopravy mimo Prístavného mosta, čo prispelo k výraznému poklesu počtu nákladných vozidiel v meste. Za trojmesačné obdobie (marec – máj) klesol počet nákladných áut na Prístavnom moste až o 60-tisíc v porovnaní s časom pred zavedením obmedzenia. Najprv bol v marci obmedzený smer na Žilinu, od minulého týždňa platí zákaz tranzitu aj v opačnom smere.
Prístavný most prechádza zastavaným územím Bratislavy a spája mestské časti Petržalka a Ružinov. Do užívania bol daný v roku 1985 a odvtedy na ňom prebehlo viacero rekonštrukčných zásahov. Národná diaľničná spoločnosť sa pravidelne venuje údržbe mostných záverov, ktoré sú kľúčovou súčasťou mostnej konštrukcie. Minulý rok bol na ľavej strane mosta osadený nový typ záveru, ktorý je tichší a modernejší.

Most Lanfranconi otvorili v roku 1992 pôvodne s nesprávnym menom Lafranconi. Oprava jeho mena prebehla po viac než 3 desaťročiach...

Most Lanfranconi - za prístavným v preťažení nezaostáva

Pre motoristov sprístupnený od roku 1992. V poslednom období sa na ňom realizovali viaceré opravy – výmena mostných záverov, úprava vozovky, nové zábradlia a osvetlenie na bočných lávkach pre cyklistov. Tento diaľničný most na trase D2 ponad Dunaj je tiež jednou z hlavných dopravných spojníc hlavného mesta, ktorou denne prejde približne 100-tisíc áut.

Obidva mosty sú vybavené inteligentným systémom riadenia dopravy. Znamená to, že pri akejkoľvek dopravnej udalosti systém automaticky vyhodnotí riziko vzniku kolóny a včasne znižuje povolenú rýchlosť na niekoľko kilometrov pred kritickým miestom,“ vysvetlil podpredseda predstavenstva a prevádzkový riaditeľ NDS Rastislav Droppa. Vďaka tomu je doprava plynulejšia a riziko nehôd sa výrazne znižuje.

zdroj: NDS