Dianie u našich východných susedov spôsobuje vrásky na čele nejednému šéfovi automobilky. Najprv sme tu dlhé mesiace mali a ešte aj stále máme problém s nedostatkom polovodičov, k čomu sa v posledných dňoch pridali ťažkosti s dodávateľmi na Ukrajine. Tí totiž čelia bezprecedentnej situácii a výpadky vo výrobe sú tak pochopiteľné. V tomto prípade sa jedná o káblové zväzky, ktorých akútny nedostatok má aj Porsche. A hádajte, kde sídli ich dodávateľ? Áno, na Ukrajine. Táto situácia tak negatívne ovplyvňuje výrobu a automobilka sa podľa všetkého bude musieť uchýliť ku krízovému riešeniu. 

Postupné zastavenie výroby? 

Na Twitteri sa totiž objavil príspevok od Caleba J Schroëtera, ktorý tvrdí, že Porsche má pripravený časový plán na postupné stopnutie produkcie jednotlivých modelov. Podľa tejto informácie začalo zastavovanie výroby už 2. marca, a to modelmi Macan a Panamera, ktoré o deň neskôr doplnil Taycan. Stopnutie výrobnej linky Cayennu malo nastať 7. marca, model 718 to vraj čaká 14. 3. a typy 911 GT3 a Touring zase 17. deň v mesiaci. Posledným vozidlom, ktoré ostane vo výrobe, tak bude 911, no len do posledného marcového dňa. Po ňom by mali všetky továrne Porsche na nejaký čas stíchnuť a najhoršie je, že nikto netuší, na ako dlho. 

Či je toto tvrdenie pravdivé, stopercentne nevieme, no pre Motor1 hovorca Porsche potvrdil, že práve 2. marca bola zastavená továreň v Lipsku. Áno, práve tam sa vyrábajú modely Macan a Panamera. Správy ohľadom postupného ukončovania produkcie by tak nemuseli byť len výstrelom do tmy. 

Magazín Automotive News Europe na druhej strane uvádza, že k dočasnému zastaveniu výroby elektrického Taycanu došlo až v stredu 9. marca, pričom tento stav by mal pretrvávať do konca budúceho týždňa. Samotná automobilka vraj navyše tvrdí, že produkcia modelov 718 a 911 v Štuttgarte nie je v súčasnosti ovplyvnená.