Prieskum sa robil začiatkom októbra 2025 a celkovo opýtaných bolo 2355 ľudí starších ako 18 rokov, kde iba 36% bolo proti. Pomer Nemcov, ktorí sú za obmedzenie maximálnej rýchlosti, sa v posledných rokoch zväčšuje. Napríklad podľa štatistík z júla 2024 sa k obmedzeniu vyjadrilo kladne 57% dotázaných. Podobné čísla zaznamenal aj ADAC v januári 2025, kde 55% jeho členov podporilo zavedenie obmedzenia rýchlosti.
Rozdiely medzi skupinami
Zaujímavé je, že podpora "tempolimitu" sa líši aj podľa vlastnenia auta. V domácnostiach bez auta je percento priaznivcov až 65%, zatiaľ čo v domácnostiach s autom je to 59%. Politicky je situácia taktiež rozdelená - SPD a niektoré zelené strany sú za zavedenie limitu, zatiaľ čo CDU/CSU mu zatiaľ vzdoruje.
Dôvody za obmedzením rýchlosti: Bezpečnosť a ekológia
Podporovatelia zdôrazňujú, že obmedzenie rýchlosti by významne prispelo k bezpečnosti na cestách a zároveň k značnému zníženiu emisií CO₂. Odborné organizácie schvaľujú, že "tempolimit" by mohol ročne ušetriť až 4,5 mil. ton CO₂.
Postoj ADAC
ADAC je za objektívnejšiu diskusiu a zároveň navrhuje reguláciu rýchlosti prostredníctvom premenlivého značenia pozdĺž diaľnic. Viceprezident ADAC pre dopravu Gerhard Hillebrand upozorňuje: „Je dôležité starostlivo preskúmať limity a možnosti rýchlostného obmedzenia pre bezpečnosť cestnej premávky a ochranu klímy. Najmä súčasné odhady týkajúce sa vplyvov na bezpečnosť cestnej premávky sa stále značne líšia.“ Preto podľa neho „má zmysel začať vedeckú štúdiu s využitím pilotných trás vrátane skúmania časových diferenciácií.“
Na druhej strane ale existuje značná časť obyvateľov, ktorí s obmedzením rýchlosti nesúhlasia, čo ukazuje aj kontinuálna online anketa klubu Mobil in Deutschland, kde viac ako 63% odmieta obmedzenie. ADAC zatiaľ zachováva neutrálne postoje a poukazuje na rôzne interpretácie dát.
Otázka obmedzenia rýchlosti na nemeckých diaľniciach zostáva horúcou témou. Dočkáme sa definitívnej regulácie, ktorá by upravila rýchlostné limity?








































