Xenónové svetlá predstavili svetu začiatkom 90. rokov. Samozrejme, najprv na luxusných autách, neskôr však prenikali aj do nižších tried a k širším masám. To využil aj Opel a ponúkol xenónové svetlomety širšiemu portfóliu zákazníkov. Tiež najprv na svojom top modeli.

Prvým automobilom Opel, ktorý dostal xenónové svetlomety, bol Opel Omega druhej generácie, teda Omega B. Ich nasadenie prišlo v roku 1998, a to rovno do takzvanej šošovky. V tej dobe aj taký Mercedes-Benz triedy E stále trval na xenóne v „parabole“ a až v ďalšej generácii prišiel so šošovkou.

Omega B bola prvým Oplom s xenónami v ponuke (na obrázku modernizovaná).

Xenóny dostali do sériovej výbavy vrcholné verzie MV6 so 6-valcovým zážihovým motorom a verzie Sport. Spolu s tým mali autá podľa zákona povinné aj vysokotlakové ostrekovače svetlometov a automatickú reguláciu sklonu svetlometov podľa zaťaženia.

Ostatné línie výbavy mali v tej dobe príplatok za túto novú techniku 1 430 nemeckých mariek, čo bolo menej, ako u BMW radu 5. Opel tak sprístupnil techniku aj zákazníkom, ktorí nepoškuľovali po nemeckej prémiovke, keďže v tej dobe xenónové svetlomety ponúkala len hŕstka výrobcov.

Modernizovaná Omega B xenóny v ponuke nechala, nástupca však bohužiaľ neprišiel.

Tento typ osvetlenia onedlho nasledoval do menšej Vectry B, ktorá už po modernizácii v 1999 mohla mať tiež xenónové svetlomety. Opel tak novinku postupne ponúkal širšiemu okruhu zákazníkov. Najnovšie LED Matrix svetlomety, ktoré má aktuálna generácia Opel Astra ako jedna z prvých v segmente C, dostane dokonca aj nová Corsa. Opel opäť posúva latku v oblasti bezpečnosti a inovácií. Nová Corsa bude mať premiéru ešte tento rok a my sa jej povenujeme podrobnejšie.

Zdroj foto: Opel, senatorman.de