Spomaľujúci dopyt po elektromobiloch rovná sa zmena stratégie? Podľa najnovších vyjadrení šéfa značky Stephan Winkelmanna sa Lamborghini rozhodlo upraviť svoje plány na základe celosvetovo spomaľujúceho sa záujmu o elektromobily. Winkelmann uviedol, že „akceptačná krivka elektromobilov sa globálne splošťuje a v segmente luxusných športových áut je to ešte výraznejšie." Preto Lamborghini nebude s elektromobilom „za každú cenu prvé, ale keď prídu zákazníci, musíme byť pripravení".

Plug-in hybrid namiesto čisto elektrického pohonu?

Namiesto okamžitého nástupu plnej elektromobility môžeme v prípade Lanzadora očakávať aj plnohodnotný plug-in hybrid (PHEV). „Musíme sa veľmi skoro rozhodnúť, ktorou cestou pôjdeme, ale dnes je stále otvorené, či to bude čisto elektrické, alebo PHEV," vysvetľuje Winkelmann. To znamená, že aj v roku 2029 (po nedávnom odklade o rok neskôr oproti pôvodnému plánu) Lanzador nemusí doraziť ako čisto elektrický model.

Lamborghini vsádza na pragmatizmus

Značka už skôr oznámila, že celé modelové portfólio elektrifikuje - hybridizuje Revuelto, Temerario aj ďalšiu generáciu Urusu. Novovytvorený V8 plug-in hybrid v Temerariu jasne ukazuje orientáciu Lamborghini na elektrickú asistenciu a zachovanie emócie, ktorá je pre značku tohto mena veľmi dôležitá.

Tradičné spaľováky? Zatiaľ nekončia

Winkelmann zároveň potvrdzuje, že Lamborghini chce svoje spaľovacie motory udržať pri živote v dvoch vlajkových superšportoch „pokiaľ to regulácie umožnia" a ak dôjde k rozšíreniu syntetických alebo obnoviteľných palív.

Istota alebo risk? Lamborghini čaká na zákazníka

Keďže štvrtý model - Lanzador je stále vzdialený niekoľko rokov, Lamborghini využíva tento čas na prehodnotenie svojej stratégie. Pôvodný plán prechodu na viac elektrických vozidiel je technicky uskutočniteľný, ale komerčne už nemusí mať zmysel a spoločnosť si je vedomá jeho potenciálneho vplyvu na zostatkové hodnoty. Chce byť inovatívne, no nie na úkor tradície a emócie za volantom.

Lamborghini je technologicky pripravené, ale rozhodnutie o plne elektrickom alebo hybridnom Lanzadore závisí od trhu v rokoch 2028–2029. Zatiaľ čo Talianska značka váha, čínski výrobcovia ako BYD si už budujú silnú pozíciu v segmente luxusných elektromobilov a získavajú skúsenosti rýchlejšie. Tento posun v Ázii môže predstavovať pre Lamborghini výzvu, aby nezostalo pozadu za novou generáciou elektrických superáut.