O čom teda LOREMO je? LOREMO ( automobil s nízkymi jazdnými odpormi ) je alternatíva, s ktorou prišiel nemecký inžinier Uli Sommer. Ten nosil tento projekt v hlave nejakú dobu a prvýkrát sformuloval svoje myšlienky verejne v roku 1993. Odvtedy prešlo LOREMO dlhú cestu a dnes je držiteľom všetkých potrebných certifikátov na prevádzku po verejných komunikáciách.

V čom je LOREMO iné od konkurenčných „zelených“ automobilov? Podstatou projektu je patentovaná konštrukcia vozidla a použitá štruktúra ocele. Nosná časť Lorema je v podstate jeden kus ( škrupina ), ktorá zabezpečuje posádke maximálnu ochranu a dostatočnú torznú tuhosť karosérie pre lepšie jazdné vlastnosti. Tento typ konštrukcie, ako aj dizajn ostaných dielov karosérie vo forme škrupiny, umožnuje masívnu úsporu hmotnosti. A práve hmotnosť hrá kľúčovú úlohu. Vďaka málo kilám ( menej ako 550 kg ) a efektnej, no najmä účelovej karosérii s nízkym koeficientom odporu vzduchu Cx = 0.2, nepotrebuje Loremo na dosiahnutie konkurencieschopnej jazdnej dynamiky veľký a ťažký motor.

Na pohon Lorema LS slúži dvojvalcový nafťák preplňovaný turbodcúchadlom, ktorého produkcia sledovanej emisie skleníkového plynu CO2 je na úrovni 50g ( od roku 2009 platná norma Euro 5 nariaďuje limit 120 g )!!!  S výkonom 15 kW ( 20 k ) je schopný zrýchliť auto na stovku pod 20 sekúnd a maximálka je až 160 km/h. Toto všetko pri spotrebe niečo viac ako 2 litre nafty na 100 kilákov!! Famózne cifry.

Výkonnejšou alternatívou je Loremo GT. Poháňa ho 3 valcový preplňovaný nafťák s výkonom 36 kW ( 50 k ). Zrýchlenie je o polovicu lepšie ako v prvom prípade, maximálka dosahuje až 200 km/h. Spotreba málo cez 3 litre nie je tiež najhoršia. 

Pre Greenpeace- ákov postavili Loremo EV, ktorého srdcom je electromotor s výkonom 20 k a podobnou dynamikou jazdy ako v prípade 2- valca.

LOREMO je bezpochyby jedinečný projekt, ktorý má veľkú pravdepodobnosť úspechu. Je ekologický, nie je zbytočne SCI-FI, je bezpečný, výborne vyzerá a pri cene od 450 000 Skk ( 15 000 Euro) je to aj návratná investícia. My v redakcií držíme projektu Loremo všetky prsty.


<p>Low Resistance Mobile</p>



Návrat hore

Z krajín mimo Európy sa nemôžete zúčastniť diskusie ako neprihlásený používateľ.

0 komentárov