Meno Serena neznie starším európskym ušiam zase tak cudzo. Prvá generácia s interným typovým označením C23, vyrábaná v rokoch 1991 až 2001, sa predávala aj u nás. To bolo však naposledy, čo sa tu tento model ukázal.

Medzitým Japonci stihli postaviť celkom slušný rad nasledovníkov, dokonca v športových paketoch Nismo. Aktuálne však predstavili najnovšiu šiestu generáciu, čo len dokazuje životaschopnosť tohto auta v niektorých kútoch sveta.

V najnovšom prevedení má rázvor 2870 mm, čo je o pár centimetrov viac, ako dokáže ponúknuť napríklad Škoda Superb IV a zároveň o 50 milimetrov menej, ako mal trebárs Seat Alhambra. Serena má v závislosti na prevedení dĺžku 4690 alebo 4765 mm (vrcholná výbava Luxion má iné nárazníky i väčšie kolesá, preto zaberá viac miesta), šírku 1695 až 1715 mm a výšku 1870, respektíve 1885 mm.

V základe je nový Nissan poháňaný jednoduchým atmosférickým benzínovým dvojlitrom s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 200 Nm, ktorý je spojený s automatom s plynulou zmenou prevodového pomeru.

Druhou motorizáciou je hybrid e-Power kombinujúci trojvalec s objemom 1,4 litra a elektromotor, pričom v takom prípade máte pod plynom systémový výkon 163 koní a najvyšší krútiaci moment 315 newtonmetrov. Kapacitu prídavnej baterky či iné technické údaje výrobca neuvádza.

Bez ohľadu na verziu zákazník vždy dostane osemmiestny interiér, výnimkou je len spomínaná Serena Luxion určená pre maximálne sedem cestujúcich. Každé auto bude mať tiež dvojicu posuvných bočných dverí (s elektrickým ovládaním na strane spolujazdca) a nakladanie vecí uľahčí okrem nízkej hrany batožinového priestoru aj samostatne otvárateľné zadné okno.

Okrem bežnej Sereny bude Nissan predávať tiež špeciálne varianty pre hendikepovaných s hydraulickou nakladacou plošinou či nájazdovou rampou a von výklopnými sedadlami, alebo tiež model schopný ponúknuť majiteľom lôžkovú úpravu sedadiel.

Najlacnejší Nissan Serena s dvojlitrom, automatom, vo výbave X a ôsmimi miestami na sedenie domáci motoristi kúpia za 2,76 milióna jenov, v prepočte 19 300 eur. Základný hybrid vyjde na 22 300 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 60 obrázkov

zdroj: Nissan