Ťah rýchlostnej cesty R4 je súčasťou dopravnej siete Európskej únie TEN-T, koridoru Via Carpatia. Pokračovanie severného rýchlostného obchvatu Prešova bude mať dĺžku 10,2 kilometra. Súčasťou stavby bude aj tunel Okruhliak s dĺžkou 1,8 kilometra. Súčasťou úseku bude aj 12 mostov so súhrnnou dĺžkou približne 1,7 kilometra. Takisto sa tu bude realizovať jedna mimoúrovňová križovatka (Kapušany).

Chýbať nebudú protihlukové steny, celkovo ich tu vybudujú 6 kusov so súhrnnou dĺžkou takmer 1,5 kilometra, popisuje Národná diaľničná spoločnosť v oficiálnej správe. „Úsek od Veľkého Šariša po Kapušany je mimoriadne dôležitým a podstatným pre celú skladačku ťahu R4,“ povedal Vladimír Jacko, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti.

„Máme šancu, že o niekoľko rokov môžeme byť tam, kde chceme byť. Musíme doplniť svoje úseky Via Carpatia, sme to východu Slovenska dlžní,“ doplnil ho Pavol Lančarič, minister dopravy SR.

Účelom stavby je prepojenie diaľnice D1 s rýchlostnou cestou R4 Kapušany – Giraltovce. Úsek odľahčí mesto Prešov od dopravy, najmä od tej tranzitnej. Analýzy ukazujú, že úsek R4 Prešov – severný obchvat (II. Etapa) odbremení mesto od zhruba 12 500 áut denne v roku spustenia do prevádzky a o 14 000 áut denne v dlhodobom horizonte.

Spolu s prvou etapou, ktorú diaľničiari čoskoro spustia do prevádzky, ušetrí nový úsek motoristom do 10 minút.

Prvá etapa ochvatu tesne pred dokončením

Stavba prvej etapy severného obchvatu Prešova napreduje, v tuneli Bikoš sú už osadené ventilátory, technológiou vybavené SOS výklenky a zrealizovaný požiarny vodovod. Nedávno bolo prvýkrát zapnuté v tuneli svetlo.

V ďalších častiach tohto úseku prebiehajú posledné stavebné práce – zvodidlá, zábradlia, oplotenie, finálna úprava svahov a podobne.

Podľa posledných informácií otvoria prvú etapu prešovského obchvatu na konci leta v septembri, píše portál Košicednes.sk.

Zdroj: NDS / Košicednes.sk