Poďme na to odzadu... Symbioz bol doteraz dostupný len s plne hybridným systémom 1.6 E-Tech Full Hybrid 145, odteraz si ho však budete môcť kúpiť aj so známou preplňovanou benzínovou jedna-trojkou s priamym vstrekovaním, v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou!
Spaľovací agregát podporí štartér-generátor, takže tu máme klasický mild-hybrid, ktorý vám ponúkne 140 koní a maximálny krútiaci moment 260 newtonmetrov od 1750 do 3500 otáčok za minútu. Kombinovaná spotreba auta vychádza na 5,9 litra na 100 km, najvyššia rýchlosť je obmedzená na 180 kilometrov za hodinu.
1.8 namiesto 1.6
V Symbioze navyše spomínaný E-Tech končí a nahradzuje ho nový plne hybridný pohon, ktorý sa v mierne slabšej verzii objavil už v Dacii Bigster. Benzín-elektrická jednotka je potom určená aj pre technicky spriaznený model Captur.
Jej základom je opäť atmosférický štvorvalec s objemom zväčšeným na 1,8 litra. Nevýhodou je nahradenie možno o čosi smädnejšieho, ale zároveň spoľahlivejšieho nepriameho vstrekovania priamym vstrekovaním s tlakom 350 barov.
S väčšou baterkou
Zážihový motor produkuje 80 kW, teda 109 koní a 172 newtonmetrov, čo je v porovnaní so starším agregátom s objemom 1,6 litra nárast o 15 koní a 22 Nm. S 1.8 opäť pracujú dva elektromotory – reverzibilný štartér-generátor s výkonom 15 kW (20 koní) a elektromotor naladený na 36 kW (49 koní).
Toto všetko spája nová multi-modálna prevodovka a súčasťou je tiež akumulátor s kapacitou zväčšenou z 1,2 na 1,4 kilowatthodiny.
Lepšia dynamika i prevádzková efektivita
Systémový výkon stúpol zo 143 na 158 koní (obchodné označenie je E-Tech Full Hybrid 160) a zlepšila sa dynamika Capturu i Symbiozu, aj ich spotreba.
Prepracovaný menší model teraz zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy, zatiaľ čo doteraz na to potreboval 10,6 sekundy. Symbiozu to bude trvať 9,1 sekundy, stará hodnota bola identických 10,6 s. Maximálka stúpla v oboch prípadoch zo 170 na 180 kilometrov za hodinu.
Renault tvrdí, že nová technika dovolí vodičom zvýšiť podiel času auta fungujúceho čisto na elektriku v meste až na 80 percent, navyše máte maximálny krútiaci moment pri nižších otáčkach (zhruba okolo 2000 ot./min.). Výsledkom je priemerná spotreba oboch automobilov znížená zo 4,7 na 4,3 litra na 100 kilometrov. Pre zákazníkov bude tiež zaujímavé výšenie ťažnej kapacity zo 750 na 1000 kg, pokiaľ budete chcieť za spomínanými crossovermi zapriahnuť brzdený príves.
A dostupnosť nových verzií? Na niektorých trh ich už môžete objednávať, prvé dodávky sú potom naplánované na začiatok júla 2025. Informácie pre Slovensko zatiaľ nemáme, počítajte preto s tým, že vám tieto novinky minimálne ešte raz pripomenieme.
zdroj: Renault