Najlacnejšia verzia modelu e-tron GT quattro skončila v roku 2024 bez nástupcu, pomerne malý záujem o tento elektromobil však automobilku donútil vrátiť tento stroj na trh. Prevedenia S, RS a RS performance tak opäť doplní variant bez akéhokoľvek ďalšieho označenia.
Prepracovaný základ má v skutočnosti len 503 koní, ale v režime Launch Control z neho môžete na krátky čas vydolovať až 430 kilowattov, inak povedané 585 koní.
S väčšou batériou...
GT vďaka tomu zvládne šprint z miesta na stovku za rovné štyri sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 245 kilometrov za hodinu.
Ešte dôležitejšie je, že Audi zväčšilo kapacitu trakčnej batérie z 93,4 na 105 kilowatthodín, pričom vodič má k dispozícii 97 kWh (predtým necelých 84 kWh). Podľa metodiky WLTP auto zvládne 622 kilometrov, ešte dôležitejšie je ale citeľné zvýšenie maximálneho nabíjacieho výkonu.
...aj výkonnejším nabíjaním
Kým doteraz to bolo 270 kW a nabitie staršej menšej batérie trvalo v ideálnych podmienkach cca 23 minút, teraz vďaka výkonu 320 kilowattov to máte z 10 na 80 percent za 18 minút. Audi navyše sľubuje, že už krátka 10-minútová zastávka s nabíjaním predĺži dojazd auta o 285 kilometrov.
Vizuálne sa najlacnejší e-tron GT odlišuje od prevedení S a RS čiernou povrchovou úpravou nasávacích otvorov po stranách predného nárazníka, inak ale auto navonok vyzerá rovnako. Automobilka k nemu dodáva, že je o (zanedbateľných) 30 kg ľahší ako model S a pripomína, že v interiéri dostanete elektricky nastaviteľné predné sedadlá.
Nová „cena od“
V Nemecku štartuje na hranici 108 900 eur, zatiaľ čo prevedenie S na Slovensku momentálne kúpite od 130 560 eur. Samozrejme naša cenovka môže byť v porovnaní s nemeckou vyššia, zásadný rozdiel ale nečakáme.
zdroj: Audi