Značka Xiaomi v minulom roku vzbudila pozornosť modelom SU7 Ultra Prototype, ktorý s výkonom 1548 koní zvládol 20,8 kilometra dlhú trať Nordschleife za 6 minút 46,87 sekundy. To je čas, ktorý tento automobil radí medzi najrýchlejšie sériovo vyrobené elektromobily na svete.
Tento rekord však nebol len jednorazovou senzáciou. Práve naopak – stal sa odrazovým mostíkom k hlbšej spolupráci s Nürburgringom. Xiaomi sa totiž zaradilo medzi členov tzv. Industriepoolu, inak povedané medzi automobilky a dodávateľov, ktorí počas 16 týždňov ročne testujú a vyvíjajú nové vozidlá a komponenty v reálnych podmienkach okruhu.
Xiaomi zákruta: nový orientačný bod na okruhu
Súčasťou novej spolupráce je tiež reklamná prítomnosť Xiaomi priamo na trati. Najvýraznejším prvkom je premenovanie zákruty Grand Prix na „Xiaomi Curve“. Ide o rýchlu, technicky náročnú ľavotočivú zákrutu, ktorá nasleduje po známom Michael-Schumacher-S alebo – v prípade kratšej verzie trate – po Goodyear-Spange. Diváci na veľkých tribúnach majú na tento úsek výborný výhľad, čo z Xiaomi zákruty robí ideálne miesto pre prezentáciu značky.
Logo Xiaomi je navyše viditeľné aj na Nordschleife – konkrétne na moste medzi úsekmi Aremberg a Fuchsröhre, kde pribudla veľká reklamná plocha. Ďalšie označenie značky nájdete aj pri vjazde na Nordschleife.
Xiaomi v Nürburgring Business Clube
Xiaomi sa vďaka tomuto angažmánu zaradilo medzi hlavných partnerov trate a stalo sa členom Nürburgring Business Clubu – B2B platformy, ktorá prepája firmy rôznych odvetví. Podľa výkonného riaditeľa Nürburgringu, Christiana Stephaniho, je práve táto spolupráca dôkazom, že Nürburgring je ideálnym miestom na vývoj a testovanie najmodernejších technológií, vrátane elektromobilov.
„Sme radi, že silná značka z Ázie využíva Nürburgring ako dôležitú vývojovú a komunikačnú platformu. Xiaomi pochopilo, že práve tu je to správne miesto na posúvanie inovácií a nových technológií vpred,“ uviedol Stephani.
Partnerstvo medzi Xiaomi a Nürburgringom je signálom, že to čínska technologická firma s automobilovým priemyslom myslí vážne. Mala by. Nedávne problémy modelu SU7 s brzdami by pravdepodobne neexistovali, ak by značka brala testovanie výkonných áut na náročných okruhoch seriózne.
Okrem vývoja vlastných vozidiel bude mať možnosť testovať v najnáročnejších podmienkach, ktoré Nürburgring ponúka. Zároveň ide aj o marketingový krok, ktorý Xiaomi zviditeľní medzi automobilovými nadšencami na celom svete.
zdroj: Nuerburgring Electrek