V týchto mesiacoch slovenskí diaľničiari vykonávajú pravidelnú jesennú údržbu a kontrolu v diaľničných tuneloch. Na rad sa aktuálne dostal nás najdlhší cestný tunel Branisko. 

"Obchádzková trasa je vedená po ceste I/18, teda od križovatky D1 s cestou I/18 Beharovce po Branisko-východ," cituje agentúra TASR hovorkyňu Národnej diaľničnej spoločnosti Evu Žgravčákovú.

Oslavuje dvadsať rokov

Keďže Branisko je v súčasnosti v prevádzke iba ako tunel s jednou rúrou pre premávku v oboch smeroch, rozsiahlejšie údržbové práce spôsobujú prakticky vždy úplné odstavenie tunela. Náš najdlhší cestný tunel však majú rozšíriť a štát ubezpečuje, že druhá rúra Braniska skutočne pribudne. Bez nej by napokon diaľnica z Bratislavy do Košíc nikdy nebola úplne kompletná. Nedávno ukončili verejné obstarávanie a podpísali zmluvu týkajúcu sa štúdie realizovateľnosti pre úsek, ktorého súčasťou je práve druhá rúra tunela Branisko.

Tunel Branisko má už 20 rokov, do prevádzky ho uviedli v roku 2003. Má dĺžku necelých päť kilometrov. Je v ňom dovolená najvyššia rýchlosť 80 kilometrov za hodinu. Za 24 hodín ním priemerne prejde okolo 16 tisíc áut.

Zdroj: Tlačová agentúra Slovenskej republiky, NDS