Klasické betónové obrubníky, ktoré mnohí, nielen vodiči, považovali za nebezpečné a nevhodné riešenie, vymenia za nové plastové. Tie by mali mať viacero výhod:
- sú z mäkšieho materiálu, čo zmierni prípadné nárazy kolies,
- majú skosené hrany, vďaka čomu by mohli byť šetrnejšie k autám,
- obsahujú reflexné prvky, ktoré v noci zlepšia viditeľnosť.
V najširších úsekoch cyklochodníka budú obrubníky posunuté viac do priestoru cyklotrasy. Tento kompromis prinesie viac miesta autám, no zároveň zachová dostatočnú šírku pre cyklistov. Lepšie takéto riešenie ako žiadne, no stále platí, že Vajanské nábrežie potrebuje komplexnejšiu úpravu.
Kompromis podporený inštitúciami
Podľa Starého Mesta ide o riešenie, ktoré je v súlade s požiadavkami Ministerstva dopravy SR a zároveň má súhlas Krajského dopravného inšpektorátu. Ako bolo spomenuté, cieľom bolo nájsť vyváženú cestu, aby sa zachovala bezpečnosť cyklistov, ale zároveň sa znížilo riziko poškodenia áut či vzniku nebezpečných situácií na úzkej komunikácii.
Premávka zostane zachovaná!
Dobrou správou je, že počas výmeny obrubníkov nebude Vajanského nábrežie úplne uzatvorené. Vodiči aj cyklisti cez úsek prejdú. Obmedzenia sa dotknú len konkrétneho miesta, kde budú prebiehať práce, a prejazd bude možný aj po čiastočne zúženej vozovke.
Práce budú trvať približne týždeň – ukončenie je naplánované na piatok 19. septembra 2025.
Napriek tomu, že výmena betónových obrubníkov za plastové je krok správnym smerom, Vajanského nábrežie si stále nesie kontroverzný odtlačok. Kritici už roky upozorňujú, že úzke jazdné pruhy, strata štvorprúdovej cesty a nové cyklotrasy výrazne zhoršujú plynulosť dopravy a zvyšujú riziko dopravných nehôd. Mnohí vodiči považujú riešenie za nevhodné pre taký frekventovaný mestský ťah, kde sa premávka často spomaľuje kvôli nedostatku priestoru a komplikovanému dopravnému značení.
Odpovedalo 5 ľudí