Kto teda ohŕňal nos nad karosériou kombi, nemusí ľutovať. Alpina prozaicky predstavila kombi, teraz sa však dostalo aj na sedan. Ten je pre mnohých štýlovejší a krajší, so sklápateľnými zadnými sedačkami v niektorých ohľadoch výhodu kombi trochu dorovnáva.

Pod prednou kapotou nájdeme to isté, čo v kombíku. Nový trojlitrový preplňovaný radový šesťvalec S58, ktorý bude aj v budúcej generácii M3. Tu je vyladený na 340 kW (462 k) a 700 Nm. Na 100 km/h zrýchli sedan za 3,8 sekundy a kombi za 3,9 sekundy. Maximálna rýchlosť u Alpiny nie je nikdy elektronicky obmedzená, preto to kombi verzia rozbehne na 300 km/h a sedan na 303 km/h. Konštruktéri upravili chladenie motora s väčším intercoolerom a elektrickým vetrákom s výkonom 1 000 W.

Motor je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, perfektné zrýchlenie zaručuje aj sériovo pohon všetkých kolies xDrive. Automobil stojí na 19-palcových diskoch, tie pravé 20-lúčové disky od Alpiny sú za príplatok a vo veľkosti 20 palcov. Ako pri kombíku, tak aj v tomto prípade sú disky kované. Hneď za nimi sú vpredu 395 mm a vzadu 345 mm kotúče.

Úpravou prešiel aj podvozok s adaptívnymi tlmičmi alebo s hrubšími stabilizátormi. Exteriér dopĺňa zmenený predný nárazník, zadný difúzor a štvorica koncoviek výfukovej sústavy. V interiéri je zmenená grafika displejov, pribudla známa plaketka alebo kožené čalúnenie Lavalina.

Zdroj foto: Alpina

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov