Celú ponuku budú tvoriť dva základné piliere - SRT Viper a SRT Viper GTS. Ako už tušíte, GTS bude to najlepšie, čo sa bude dať od tejto automobilky kúpiť a vo výbave bude mať aj napríklad aktívny podvozok pre ešte lepšie jazdné vlastnosti.

Ako sme u tohto mamuta zvyknutí, pod kapotou tróni V10 motor s objemom 8,4 litra (prvé dve generácie boli skromnejšie, mali len 8,0 motor...). Ten je spriahnutý so 6 st. manuálom.

Motor prešiel evolučným vývojom a tak sú tu napríklad vychytávky ako vylepšené sanie, ultraľahké kované piesty, sodíkom plnené ventily alebo hliníkový zotrvačník. Celkovo sa na motore ušetrilo cca 11kg voči predchodcovi.

Výkon tohto atmosféricky plneného 8,4 litrového monštra je 640 k (480 kW) pri 6150 o/min s krútiacim momentom 810 Nm pri 4950 o/min. Teda najviac Nm zo všetkých atmosférických motorov v športových autách na svete. Či viete o niečom lepšom?

Dodge Viper, teda SRT Viper

Dodge Viper, teda SRT Viper

Pohotovostná hmotnosť je 1,521 kg (základný model) a 1,556 kg u GTS, teda približne na porovnatelnej úrovni ako u predchodcov. Podstatne sa ale zmenil iný údaj - torzná tuhosť karosérie narástla až o neuveritelných 50%! Ak sa pozriete napríklad pod obriu kapotu, bude vám jasné prečo...

Na podvozku sa toho zmenilo tiež veľmi veľa - zadná náprava bola kompletne prepracovaná a k dispozícií bude príplatkový podvozok Bilstein DampTronic Select. Teda to najlepšie, čo sa na trhu dá nájsť. Že sa nič nenechalo na náhodu dokazuje aj výber pneumatík - sériovo budú obúvané Pirelli P Zero, pri okruhovom balíku dokonca Pirelli P Zero Corsa.

Dôležitou zmenou bude aj prítomnosť stabilizačného systému (vrátane trakčnej kontroly) a launch control už v sérií. Nie je ťažké si domyslieť dôvod.

Na každom kolese bude tróniť štvorpiestikový strmeň Brembo s kotúčom o priemere 355mm, teda dosť na to, aby zastavil túto 1,5 tonovú strelu pri každej rýchlosti. Ak si však objednáte SRT Track Package, na oboch nápravách sa objavia ľahšie a výkonnejšie brzdy od firmy StopTech.

Interiér nového Viperu sa výrazne posunul vpred po každej stránke

Interiér nového Viperu sa výrazne posunul vpred po každej stránke

Interiér bol vo Viperoch vždy taký, ehm, americký ale ako sa zdá, aj ten podstúpil poriadnu kúru a tak tu máme konečne niečo, čo sa ponáša na prémiovejšiu triedu. Samozrejme, toto sú len fotografie, ale zatiaľ to vyzerá ďaleko lepšie, ako to bolo v predchadzajúcich generáciach, čo poviete?

Exteriér komentovať nebudeme, názor si spraví každý sám. Ale sme radi, že pôvodné línie Zmije ostali zachované a len jemne zmodernizované. Cena ani príchod Viperu do predajní ešte neboli špecifikované.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 28 obrázkov