Dizajn R8 žiadnu revolúciu nepriniesol.
Poďme však na to podstatnejšie a teda na techniku. R8 vznikne na základe platformy ASF s dôrazom na nízku hmotnosť a vysokú tuhosť. Základ teda tvorí hliník a karbónom vystužené plasty. Novinka medzigeneračne schudla 50 kg a tuhosť stúpla o 40 %. Najsilnejšia verzia R8 bez náplní váži 1454 kg.
A teraz to najlepšie. Predchádzajúca generácia v roku 2008 v čase svojho príchodu ponúkla osemvalcové motory, ku ktorým sa desaťvalec pripojil až neskôr. Teraz to však bude iné. R8 bude mať od samotného začiatku v ponuke 5,2 litrové FSI s 10 valcami. Slabšia verzia ponúkne 397 kW (540 k), silnejšia až 449 kW (611 k) rovnako ako v Lamborghini Huracán.
Druhá generácia Audi R8 príde rovno s desaťvalcom a výkonom 610 koní. Výrobca prinesie aj elektromobil s dojazdom až 450 kilometrov!
Analógové budíky ustúpili 12,3 palcovému displeju.
Výkon bude na cestu prenášať dvojspojková sedemstupňová prevodovka S tronic. Všetky kilowaty vycválajú na asfalt prostredníctvom štyroch kolies vďaka ich novému pohonu. Audi nahradilo viskóznu spojku na prednej náprave novou, elektrohydraulickou, lamelovou spojkou. Za normálnych podmienok ide výkon dozadu. V prípade potreby však systém vie poslať všetok výkon aj priamo dopredu.
V najsilnejšej verzií „V10 plus“ zvláda novinka šprint na 100 km/h za 3,2 sekundy. Maximálka leží v hodnote 330 km/h.
Audi však neplánuje R8 poháňať len vidlicovým desaťvalcom. V ponuke sa predstaví aj R8 e-tron, kde hlavnú úlohu bude hrať dvojica elektromotorov. Každý z nich dostane 170 kW (231 k) spolu so 460 Nm. Elektrická R8 bude mať údajne dojazd až 450 km. Umožní jej to akumulátor s kapacitou 92 kWh, ktorý bude možné nabiť za menej ako dve hodiny. Elektromobil zvládne vykonať zrýchlenie na 100 km/h za 3,9 sekundy. Maximálnu rýchlosť výrobca obmedzil najmä kvôli vysokej energetickej náročnosti na 210 km/h.
R8 e-tron bude možné objednávať už v tomto roku. Automobilka ho však berie skôr ako laboratóriu, prípadne testovanie. Všetko má pomôcť vývoju nového sedanu s elektromotorom. Ďalšie novinky sa dozvieme v priebehu ženevského autosalónu.
Zdroj: tlačová správa
Prečítajte si aj: Nové Audi R8 aj ako hybrid a elektromobil
Model | R8 V10 | R8 V10 plus | R8 e-tron |
Motor | 5,2 FSI V10 | 5,2 FSI V10 | 2 elektromotory |
Objem (cm3) | 5204 | 5204 | |
Valce/ventily | 10/4 | 10/4 | |
Výkon | 397 kW | 449 kW | 340 kW |
Krútiaci moment | 540 Nm | 560 Nm | 920 Nm |
Prevodovka | 7st. S tronic | 7st. S tronic | |
Maximálna rýchlosť | 323 km/h | 330 km/h | 210 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 3,5 s | 3,2 s | 3,9 s |
Priemerná spotreba | 11,8 l/100 km | 12,4 l/100 km |