Zariadenie je dôležitým centrom Audi v oblasti vývoja pasívnej bezpečnosti, teda tej, ktorá rozhoduje o prežití pri samotnom náraze. Pracovať tu bude okolo sto zamestnancov a k dispozícii budú mať okrem iného aj nájazdovú dráhu s dĺžkou 250 metrov alebo 100-tonový nárazový blok.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Pri testoch budú môcť technici preveriť tiež schopnosť vozidiel zvládnuť náraz pod uhlom 90 stupňov, samozrejme nechýba záznamová technika v podobe vysokorýchlostných kamier či efektívne diódové osvetlenie. Audi tvrdí, že do nového bezpečnostného centra investovali približne 100 miliónov eur a stavba zabrala tri roky.

Vyše 60 rôznych figurín

Koho by zaujímali detailnejšie parametre testovacieho centra, tak základná plocha má rozmery 130 x 110 metrov a výšku 20 metrov. Audi v testoch používa viac ako 60 rôznych figurín, od tých, ktoré imitujú 18-mesačné dieťa, až po dospelého človeka s hmotnosťou viac ako 100 kg. Ide o komplexné a drahé zariadenia, ktoré majú na sebe až 150 rôznych senzorov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pre zaujímavosť by sme mohli uviesť, že konštruktéri pred nárazmi nejakého konkrétneho modelu robia viac ako 60 tisíc výpočtov pre stovku rôznych záťažových stavov. Každý mesiac zvládnu viac ako desať tisíc simulácii, a to ešte predtým, než rozbijú prvé auto.

Zdroj: Audi