Ak by to náhodou nebolo jasné, Stellantis naďalej pokračuje vo svojich podivných (ne)premiérach, pri ktorých servíruje fotky a informácie v balíčkoch veľkých asi ako sústa v zážitkovej michelinskej reštaurácii.

Nedáva to veľmi zmysel, navyše keď bol v tomto prípade nový Abarth 600e odhalený za všetkých strán vďaka videám na sociálnych sieťach. Lenže namiesto kompletných dát nám Fiat pred pár mesiacmi naservíroval len jednu fotku, aby ju aktuálne doplnil o... celé tri nové zábery.

Ale budiž, dostali sme okrem iného k dispozícii aj fotografiu interiéru, takže vieme, že sa Abarth bude od Fiatu odlišovať hlavne v detailoch. Patria k nim napríklad nové športové sedadlá čalúnené kombináciou alcantara-koža a ich kontúry zvýrazní kontrastné žlté prešívanie.

Podobnú kombináciu materiálov a farieb nájdete tiež na dvojramennom multifunkčnom volante, ktorý má navyše žltou zvýraznenú polohu „12 hodín“ a uprostred nechýba vizuálne zdigitalizované logo škorpióna.

Čiernej palubnej doske dominuje tiež veľký nápis Abarth doplnený menším sloganom „pozor na škorpióna“, ktorý nájdete tiež na kryte prednej časti stredového tunelu, respektíve odkladacej schránky.

Z dotykového displeja je zrejmé, že máme pred sebou jednak čisto elektrický model, ktorý má ale poháňanú len prednú nápravu. Výrobca v tlačovej správe priznáva maximálny dostupný výkon 240 koní, pričom s prenesením sily na predné kolesá vodičovi pomôže mechanický samosvorný diferenciál.

Gumy na mieru

Ďalšie fotografie ukazujú, že fialový lak Hypnotic Purple dopĺňajú jedovatou žltou nastriekané strmene brzdového systému, logá na blatníkoch a stredové krytky hliníkových kolies. Keď už sme u diskov (mimochodom, s priemerom 20 palcov), za zmienku stoja tiež zákazkové pneumatiky Formule E Hankook, ktoré si Fiat nechal vyvinúť u oficiálneho dodávateľa gúm pre šampionát batériových monopostov.

Dynamiku zatiaľ nepoznáme, ale odhadujeme, že by 600e v úvodnej edícii Scorpionissima, z ktorej vnikne len 1949 kusov, mohla zvládnuť šprint z miesta na stovku za zhruba 6 sekúnd. Jej batéria by mala byť rovnaká ako v podlahe Fiatu, teda využiteľných 51 kWh, ale kvôli vyšším výkonom zrejme spadne dojazd zo 400 na odhadom 270 až 300 kilometrov.

A kedy dostaneme kompletné informácie? Abarth sľubuje, že 600e definitívne predstaví v priebehu júna, teda za necelé tri mesiace.

zdroj: Abarth, Stellantis