Akokoľvek to znie po rokoch abstinencie neuveriteľne, Fiat má konečne ďalší úplne nový model a nie je to len elektromobil. Teda... zatiaľ áno, ako naznačuje jeho označenie 600e, ale ešte raz musíme zopakovať – neostane len pri ňom.

Nová Šesťstovka (a o tom sme už tiež písali) je v skutočnosti talianskou variáciou na Jeep Avenger, takže tu máme 4,17 metra dlhý crossover, ktorý výrobca popisuje ako „väčšiu sestru novej 500“.

Predné kolesá novinky podľa očakávania poháňa elektromotor s maximálnym výkonom 115 kW, teda v prepočte 156 koní. Krútiaci moment Fiat neuvádza, ale bude to buď 260 (ako má sesterský Peugeot e-2008) alebo 270 newtonmetrov, ktoré má rüsselsheimský súrodenec Opel Astra Electric.

V každom prípade 600e vďaka týmto parametrom zvládne zrýchlenie z miesta na stovku za rovných deväť sekúnd, čo (povedzme si to na rovinu) nie je na elektromobil žiadne zázračné číslo.

Pohonná jednotka bude čerpať elektrickú energiu z trakčného lítiovo-iónového akumulátora s kapacitou 54 kWh (z toho 51 kWh je využiteľných) a sľubuje priemerný dojazd podľa metodiky WLTP 400 kilometrov. Fiat tiež tvrdí, že v meste stúpne akčný rádius vďaka rekuperácii až na 600 kilometrov.

Auto bude mať na palube integrovanú nabíjačku s výkonom 11 kW, s ktorou dostanete batériu z 0 na 100 percent pod šesť hodín. 600e zároveň zvládne rýchlonabíjačku s výkonom 100 kW. V takom prípade sa na 80 percent dostanete v priebehu pol hodiny.

Fiat 600e je postavený na 18-palcových diskoch, dostane elektrické ovládanie piatych dverí, indukčné nabíjanie pre telefóny, automatickú klimatizáciu, diódové svetlá, 7-palcový digitálny prístrojový panel, 10,25-palcový dotykový displej, CarPlay a Android Auto, navigáciu TomTom, audiosystém so šiestimi reproduktormi 180 alebo 360-stupňový záber kamier, v tejto chvíli akurát netušíme, čo všetko bude v štandarde a za čo si budete musieť priplatiť.

Z doteraz dostupných informácií vieme, že rovnako ako v prípade starej 500 a relatívne novej a zároveň technicky úplne inej 500e bude aj nová 600e predávaná súčasne so svojim predchodcom, Fiatom 500X.

Ten ponúka výlučne spaľovacie motor (litrové turbo, mild-hybrid 1.5 a klasický diesel 1.3 Multijet), zatiaľ čo šesťstovka bude elektrická a hybridná.

K benzín-elektrickému Fiatu 600 mám automobilka zatiaľ neprezradila nič, presnejšie povedané len to, že sa na trhu objaví pred júnom 2024. Predpokladáme, že dostane techniku zhodnú s modernizovanými Peugeotmi 2008, 3008 a 5008, ktoré sú poháňané novou generáciou 1,2-litrového benzínového trojvalca PureTech s rozvodmi poháňanými reťazou, pracujúcom v Millerovom cykle a turbom s variabilnou geometriou. Na motor nadväzuje šesťstupňová dvojspojková prevodovka e-DCS6 s malým elektromotorom (29 koní, 55 Nm), štartér-generátor (12 koní) a miniatúrna baterka s kapacitou len 0,9 kWh. Celá tá vec má dohromady ponúknuť systémových 100 kW, teda 136 koní.

V súlade s nedávnym utopením 600e v nádrži s farbou pripomíname, že auto nebude dostupné v sivých odtieňoch, ale namiesto toho si môžete objednať výrazné laky nazvané Sun of Italy, Sea of Italy, Earth of Italy a Sky of Italy.

Objednávkový systém spúšťa Fiat práve dnes, prvé autá sa ale k zákazníkom dostanú až v septembri. Patrí medzi ne i vrcholné prevedenie La Prima alebo dostupnejšia výbava Red, a aj keď slovenskú cenu zatiaľ nemáme, v Taliansku 600e začína na čiastke 35 950 eur a La Prima vás vyjde na 40 950 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 32 obrázkov

zdroj: Fiat, Stellantis