Len pre poriadok (kvôli menej informovaným čitateľom) dodávame, že „eNko“ je najvýkonnejšia dvojmotorová verzia modelu Ioniq 5, premiéru mala v priebehu tohto leta a za vyššie uvedenú čiastku dostanete automobil, ktorý dokáže v režime boost krátkodobo vyprodukovať až 650 koní.

Trvalý výkon pritom nie je zásadne nižší – ide o 609 koní. Zhruba 4,7 metra dlhý model je postavený na kovaných 21-palcových diskoch, o jeho spomalenie sa okrem rekuperácie starajú tiež štvorpiestikové predné brzdy a z miesta na stovku dokáže vystreliť za 3,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je v triede elektromobilov tiež atypicky vysoká, až 260 kilometrov za hodinu.

K tomu dostanete akumulátor s kapacitou 84 kilowatthodín a teoretický dojazd podľa metodiky WLTP 450 kilometrov. Za toto všetko vám Hyundai vystaví faktúru na 75 490 eur, pričom v základe máte prakticky všetko s výnimkou troch nadštandardných položiek.

Automobilka ponúka možnosť objednať si „príplatkový lak“ za 760 eur, „príplatkový matný lak“ s cenou 1090 eur alebo panoramatické strešné okno, ktoré vás vyjde na 1200 eur. Všetko ostatné je súčasť sériovej výbavy.

Všetky jej položky asi menovať nebudeme, unudili by ste sa k smrti, ale za všetky môžeme spomenúť napríklad 21-palcové pneumatiky Pirelli P Zero, kompletne diódové svetlá, elektricky ovládané piate dvere (so stieračom), adaptívne tlmiče, elektronický samosvorný diferenciál na zadnej náprave, diaľkovo ovládané parkovanie, vyhrievaný volant, ventilované a samozrejme tiež vyhrievané predné sedadlá či head-up displej.

Za štandard považujte tiež audiosystém Bose s ôsmimi vnútornými a dvomi exteriérovými reproduktormi, digitálne kľúče či možnosť napájať spotrebiče či iné elektromobily prostredníctvom rozhrania V2L.

zdroj: Hyundai