Kým sa dostaneme k aktuálne dostupným modelom, mohli by sme dodať, že pripravované verzie 4xe s pohonom oboch náprav budú dostupné buď s čisto elektrickým pohonom alebo ako plug-in hybrid, na tieto autá si však budete musieť ešte počkať.
Aktuálne si na stránkach slovenského zastúpenia môžete objednať základný e-Hybrid s 1,2-litrový trojvalcom spojeným s elektrifikovanou 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a systémovým výkonom 145 koní, alebo potom elektrický variant s jedným elektromotorom s pohonom predných kolies naladeným na 214 koní.
Na ďalšie motorizácie a stupne výbavy musíte počkať
V oboch prípadoch máte v každom prípade na výber len jednu jedinú uvádzaciu modifikáciu s názvom Compass First Edition. Hybrid vás vyjde na 35 990 eur, Compass Full Electric je za 45 990 eur.
Pre benzín-elektrický Jeep výrobca uvádza čas zrýchlenia (pri pohotovostnej hmotnosti 1642 kg) z 0 na 100 km/h za 10,3 sekundy, najvyššiu rýchlosť 188 km/h a priemernú spotrebu 5,9 litra na 100 kilometrov. Elektrický 4,55 metra dlhý crossover na baterku je podstatne ťažší, má až 2163 kg, ale stovku z miesta zdolá za 8,5 sekundy a dosiahne 180 km/h. Dojazd podľa WLTP vychádza so 74-kilowatthodinovým akumulátorom na 477 kilometrov.
Uvedené ceny by sme určite nenazvali „ľudové“, hlavne elektromobil, na druhej strane však First Edition ponúka v základe rozsiahlu zaujímavú výbavu. Bez doplácania máte diódové svetlá Matrix s automatickým prepínaním diaľkového režimu, predne i zadné parkovacie senzory so zadnou kamerou, bezdotykové otváranie batožinového priestoru či bezkľúčové odomykanie i štartovanie.
Posádka má k dispozícii dvojzónovú automatickú klimatizáciu, vinylové a látkové čalúnenie, vyhrievané predné sedadlá s bedrovou opierkou pre vodiča, indukčnú nabíjačku mobilov, konektory USB-A a USB-C vpredu a dvakrát USB-C vzadu, kde nájdete aj lakťovú opierku s držiakmi nápojov.
Utrácať stále môžete
Nechýba ani ambientné osvetlenie a vodič má tiež digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 10,25 palca spolu s až 16-palcovým dotykovým displejom, dažďový senzor, systém Selec-Terrain, čiastočne autonómne riadenie úrovne 2 či navigáciu.
Priplatiť si môžete napríklad za panoramatické strešné okno, konkrétne 900 eur, alebo rovnakú čiastku za paket Comfort First Edition. Ten pridáva parkovacieho asistenta s 360° kamerovým záberom, bočné parkovacie senzory, aktívne monitorovanie slepých uhlov či „asistenta zámeny pedálov brzda-plyn“.
zdroj: Jeep
















































