Koncern Daimler predstavil svoju elektrickú vlajkovú loď Mercedes EQS v apríli tohto roka, takže vám (takto sčerstva) asi nemusíme nejako zvlášť vysvetľovať či pripomínať, že ide o batériový ekvivalent triedy S. A podobne ako majú klasické modely so spaľovacími motormi svoje športové deriváty od AMG, rovnako budú v Affalterbachu vznikať i ostré verzie poháňané výlučne elektromotormi.

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je povestnou prvou lastovičkou a mali by sme dodať, že celkom svalnatou. Už štandardné auto dostalo dva elektromotory s kombinovaným výkonom 658 koní (o 134 viac ako má „bežné“ EQS 580) a krútiacim momentom 950 Nm, za príplatok však bude dostupný paket Dynamic Plus. Vďaka nemu bude mať vodič na povel až 761 koní a 1020 Nm.

Mercedes-AMG EQS

Zaujímavosťou tohto auta je, že nemá výkon vyhnaný softwarom, ale naopak množstvo komponentov je pre model AMG unikátnych. Platí to napríklad pre trvale budené synchrónne elektromotory s novým vinutím, ktoré je schopné odolávať vyššiemu prúdovému zaťaženiu. Kompletne bolo prepracované chladenie motorov tak, aby opakovane zvládali ostrú akceleráciu a nechýbajú ani chladiče oleja pre jednostupňové prevodovky, ktoré môžu podľa potreby v chladnom počasí náplň i ohrievať.

O dodávky energie sa starajú lítium-iónové akumulátory s napätím 400 V, ktoré majú využiteľnú kapacitu 107,8 kWh. Ide o ekvivalent necelých 42 litrov benzínu a podľa Mercedesu to stačí na dojazd 526, respektíve 580 kilometrov. O tento akčný rádius sa čiastočne stará i systém rekuperácie brzdnej energie (nastaviteľný v troch úrovniach), ktorý je schopný dobíjať batérie pri brzdení i spomaľovaní výkonom až 300 kW.

Mercedes-AMG EQS

Sériové riadenie oboch náprav

Pri permanentnom dobíjaní pri nabíjacej stanici môžete do AMG EQS pustiť (samozrejme kvôli ochrane pred prehrievaním) len 200 kW a Mercedes zároveň pripomína, že auto má na palube vlastnú nabíjačku s výkonom 11 alebo 22 kW (za príplatok). Aj športový model ponúka na svoje batérie takzvaný certifikát, ktorý má byť dokladom o tom, že vydržia minimálne 250 tisíc kilometrov alebo 10 rokov, trochu nám však chýba informácia o tom, či ide zároveň o záruku s uvedenými limitmi.

Rýchla elektrická limuzína dostala nové nielen elektromotory, ale identický nie je ani jej podvozok. Jeho súčasťou sú prepracované pomocné rámy, pevnejšie stabilizátory, iné zavesenie motorov a niektoré ramená náprav boli odvodené z ďalších modelov AMG. Mimochodom, toto EQS má vpredu štvorprvkové zavedenie, zatiaľ čo vzadu pracuje multilink.

Mercedes-AMG EQS

O komfort posádky sa stará vzduchové odpruženie v kombinácii s adaptívnymi tlmičmi a agilitu auta či manévrovanie v nízkych rýchlostiach vylepšuje sériovo dodávané riadenie zadnej nápravy. Zadné kolesá sa natáčajú v rozsahu 9 stupňov vpravo i vľavo, pričom do 60 km/h sa natáčajú do opačnej strany ako predné kolesá a od tejto hranice súhlasne.

S ohľadom na výkonnejšie a tým pádom tiež robustnejšie a ťažšie elektromotory asi neprekvapí, že sa pohotovostná hmotnosť tohto nemeckého mamuta vyšplhala až na 2655 kilogramov. Už preto by majitelia mohli oceniť fakt, že vpredu so 415-milimetrovými brzdovými kotúčmi spolupracujú šesťpiestikové strmene a vzadu im na 378-milimetrových kotúčoch asistujú jednopiestikové strmene. Pre tých, ktorým bude aj toto málo, má Mercedes v zálohe karbón-keramiku s prednými kotúčmi s priemerom až 440 mm a hrúbkou 40 mm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov

zdroj: Mercedes