Dizajn nového Clia možno na prvý pohľad vyzerá ako výstrel do tmy, má sa však o čo oprieť. Vychádza v prvom rade zo štýlu predstaveného na vlaňajšom koncepte vodíkového crossoveru Emblème, zatiaľ čo zadné partie môžu pripomínať zmenšené SUV Rafale.

Veľmi neobvykle pôsobia v segmente malých áut hranaté delené zadné svetlá, to bol zo strany Renaultu ale zámer a samotní dizajnéri tvrdia, že tým chceli dať Cliu športový nádych.

Platforma je pôvodná

Ako sme už naznačili v úvode, francúzsky hatchback naďalej využíva známu koncernovú platformu CMF-B od predchodcu, vonkajšie rozmery karosérie sa ale zmenili. Novinka je o 67 mm dlhšia, 39 mm širšia a o 11 mm vyššia ako výbehový model.

Aby ste to s ním nemuseli porovnávať a počítať, pridávame aj čísla práve predstaveného nového Clia – má dĺžku 4116 mm, šírku 1768 mm, výšku 1451 mm, rázvor náprav 2591 milimetrov.

S veľkým kufrom

Kompaktný Renault stále ponúka nadpriemerne veľký batožinový priestor s objemom 391 litrov, ktorý sa však v prípade voľby hybridného pohonu zmenší na 309 litrov. Čo je dôležité, je významné zníženie nakladacej hrany o 40 mm, takže balenie bude o čosi jednoduchšie.

Ako z iného sveta potom pôsobí pohotovostná hmotnosť novinky. Iste, staré Cliá boli ešte ľahšie, ale vážiť v dnešnej dobe elektrických tankov 1155 kg je osviežujúci a ťažko uveriteľný údaj.

Zábavnejší? Predpoklady na to má!

Pochopiteľne to platí pre základnú motorizáciu, ku ktorej sa ešte dostaneme, znamená to ale, že Renault Clio by mal byť stále príjemne ovládateľný kompakt, ktorý by mal potešiť aj jazdnými vlastnosťami zo starej školy. To môže od stola vyzerať ako „zbožné prianie“, ale podporujú to ešte dve veľmi zaujímavé informácie.

Automobilka v snahe zdokonaliť agilitu zväčšila rozchod náprav, predovšetkým ale použila rýchlejší prevod riadenia, takže od dorazu k dorazu sa zmenšil počet otáčok volantu z 3,3 na 2,6.

Od 115 do 160 koní

Sympaticky pôsobia tiež prvé motorizácie. Základom je 1,2-litrový preplňovaný trojvalec naladený na 115 koní a 190 newtonmetrov, ktorý spolupracuje so šesťstupňovým manuálom alebo dvojspojkovým automatom. Podľa voľby prevodovky sa priemerná spotreba pohybuje od 5,0 do 5,1 litra benzínu na 100 kilometrov a zrýchlenie trvá 10,1 sekundy.

Druhou alternatívou je Eco-G 120, inak povedané ide o 1,0-litrový trojvalec s maximálnym výkonom 120 koní a 200 newtonmetrov. S agregátom spolupracuje šesťstupňová dvojspojková automatická prevodovka, ktorá potrebuje rovnakých 10,1 sekundy a Renault uvádza spotrebu 6,9 l/100 km, čo je zrejme údaj pre plyn.

Hybrid so spotrebou pod 4 litre

Vrcholom sa v tejto chvíli stáva verzia 1.8 E-Tech Hybrid so štvorvalcom pracujúcim v Atkinsonovom cykle, teda pohonná jednotka známa z Dusteru, Bigsteru či Renaultu Symbioz.

Na dnešné pomery neobyčajne veľký motor s objemom 1,8 litra je vybavený priamym vstrekovaním a spolupracuje s dvojicou elektromotorov a trakčnou batériou s kapacitou 1,4 kilowatthodiny. Zákazník dostane systémových 160 koní, schopnosť zrýchliť z miesta na stovku za 8,3 sekundy a Renault sľubuje dojazd na úrovni 1000 kilometrov pri priemernej spotrebe 3,9 litra benzínu na 100 km.

Asistenčné systémy len pribúdajú

Interiér nového Clia v mnohom pripomína kabíny elektrických Renaultov 4 a 5, takže v tomto smere sa prekvapenie asi nekoná. Pripravte sa na dva veľké prepojené displeje, v prípade automatov na páku voliča pod multifunkčným volantom a ponechanie lišty s fyzickými tlačidlami, ktorá uľahčí pohyb v základom menu dotykovej obrazovky.

Renault zároveň zväčšil počet asistenčných systémov zo súčasných 18 na 29, pričom v aute nechýba núdzové brzdenie pri cúvaní, bezpečné vystupovanie cestujúcich, detekcia predných aj zadných áut s korekciou smeru a núdzovým zastavením, inteligentný adaptívny tempomat a hromada ďalších vecí, ktoré pôjde vypnúť na pár kliknutí vďaka individuálne nastaviteľnému jazdnému režimu.

Z podstatných dát by vás ešte mohla zaujímať schopnosť nového Clia ťahať príves s maximálnou hmotnosťou 900 kg, svetlá výška na úrovni 142 milimetrov, alebo kolesá s priemerom od 16 do 18 palcov.

Výroba nového Renault bude prebiehať v tureckej Burse a na trh dorazí v priebehu budúceho roka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 33 obrázkov

zdroj: Renault