Kým v prvej vlne boli elektromobily vyrábané na základoch konvenčnej techniky, respektíve platformách áut so spaľovacími motormi, alebo boli takéto automobily elektrifikované dodatočne do podoby hybridov a plug-in hybridov, vyzerá to, že teraz sa situácia možno otočí.

Zaujímavým príkladom je Fiat 500e, ktorý mal byť len elektromobilom, ale kvôli mizerným predajom z neho Stellantis vyhodil baterku i elektromotor a pod kapotu namontoval klasický benzínový agregát. Renault, Geely a Aramco ale naznačujú, že to ide aj inak.

Veľký ako kufrík

Ich pohľadom môže technika elektromobilu ostať na svojom mieste a dodatočne do auta namontujete spaľovaciu jednotku. Kam presne? Podľa tvorcov z Horse Powertrain by sa voľný priestor mal dať nájsť buď pod prednou kapotou, presnejšie povedané v prednom batožinovom priestore, alebo v zadnej časti, keďže tento štvorvalec môžete do vozidla namontovať na výšku i horizontálne.

Malý motor s veľkosťou „väčšieho kufríka“ má objem 1,5 litra, atmosférické plnenie a maximálny výkon 95 koní. Jeho úlohou nie je roztáčať kolesá, ale generátor elektrickej energie, ktorá následne poháňa elektromotory alebo sa prebytky ukladajú do trakčných batérií.

Aj s turbom

Horse Poiwertrain už oznámilo, že pre zákazníkov budú mať k dispozícii aj preplňovanú verziu jedna-päťky, ktorá bude naladená na 163 koní a je určená pre väčšie modely či úžitkové vozidlá.

Zaujímavosťou tohto štvorvalca je, že je schopný pracovať na benzín, etanol, syntetické palivá, metylalkohol alebo ich rôzny mix. Podstatné tiež je, že agregát by mal plniť emisnú normu Euro 7, a pretože nebude poháňať kolesá, môže samozrejme pracovať v ideálnom rozsahu otáčok, čo sa priaznivo podpíše na emisiách i spotrebe.

Elektromobily s predlžovačom dojazdu sú najrýchlejšie rastúcou kategóriou pohonných jednotiek na mnohých svetových trhoch,“ tvrdí generálny riaditeľ Horse Powertrain Matias Giannini a dodáva: „Riešením je Horse C15, ktorý automobilkám ponúka priamočiary a nákladovo efektívny spôsob, ako túto príležitosť využiť a adaptovať svoje pôvodné elektromobily na REEV (Range Extender Electric Vehicle – pozn. red.).“