Podľa francúzskeho magazínu Largus by malo prísť k ukončeniu produkcie tých najsilnejších zážihových verzií 308-mičky. Problémom sú emisie CO2, ktoré teda spĺňajú skôr vznetové motory.

Diesel GT zostáva

Čo sa teda stane? Podľa informácií by do dvoch mesiacov mali prestať vyrábať zážihovú verziu GT, silnejšie GTI by s nami malo zostať do konca tohto roka. A to je pritom veľká škoda, keďže v teste Maroša vo veľa veciach prekvapilo v pozitívnom slova zmysle. Ak to bude skutočne pravda, v ponuke zostanú štvorvalce len vznetové, zážihový variant bude mať len 3 valce, podobne ako Ford Focus.

Mnoho ľudí si myslelo, že dieselgate zatočí so vznetovými motormi a pritom čo čítame, tak do dôchodku odchádzajú práve zážihové verzie. Nová generácia 308 GTI (ak teda príde) by mala byť plug-in hybridom. Avšak v tomto prípade treba počítať so zvýšenou hmotnosťou, a preto je tu otázka, ako bude nové auto jazdiť. Uvidíme teda, aké všetky autá to budú mať ešte v najbližších rokoch zrátané.

Zdroj: autoevolution.com