Nedávno sme informovali o tom, že aj Mercedes má v oblasti podvádzania s emisiami pri vznetových motoroch za ušami. Výsledkom bola veľká zvolávacia akcia, ktorá veru zďaleka nebola lacná. V ostatnom čase sa rozsiahla ponuka dízlových verzií vo výrobnom programe ukazuje pre tohto automobilového giganta ako príťaž.

Spúšťačom drastickejších opatrení sú tieto čísla. Pred rokom sa Mercedes-Benz hrdil ziskom 1,7 miliardy eur. Teraz má na krku stratu 1,2 miliardy eur. To sú ohromné sumy, ktoré zobudia akcionárov a zalarmujú manažment. Ten vedie nový šéf Ola Källenius, ktorý na vedúcom poste nezačína v pozitívnej nálade. Zdá sa totiž, že tu zlé správ nekončia. Práve pre veľa dízlov v ponuke, ktorých servisovanie je stále drahšie a náročnejšie už v rámci záruky, Mercedesu hrozia aj veľké pokuty za nadlimitné flotilové emisie CO2.

Mercedes skončí výrobu viacerých tried

Výsledkom týchto správ je rozhodnutie škrtať náklady. Jednou z prvých na rane sú málo obľúbené typy. Už dávnejšie sme informovali, že Mercedes už neráta so 4. generáciou dvojmiestneho otvoreného športiaku SLC (predtým známom ako SLK). No škrty budú zásadne väčšie. Tak ako rýchlo prišiel, tak aj odíde, zdá sa. Mercedes triedy X, teda pickup, ktorý vlastne ani nie je Mercedesom, ale šikovne preštylizovaný Renault Alaskan, a teda vlastne Nissan Navara...

Je veľmi pravdepodobné, že z výrobného programu vyškrtnú aj veľký luxusný roadster Mercedes SL. Nová generácia bola v pláne na rok 2021. Na teraz sa však vie, že zastavia výrobu aktuálneho už relatívne starého typu. Rovnako, ako to obchodne nevychádza triede X, sa Mercedes nemôže pochváliť ani predajmi kontroverznej dodávky Citan. Mnohí fanúšikovia značky sa chcú radšej tváriť, že tá v ponuke hviezdy ani nie je, pretože tiež ide o mierne prerobený Renault.

Ohrozené sú aj dvojdverové verzie a CLS

Na svoje poklady v podobe tried C, E a S Mercedes len tak nesiahne, už desaťročia sú to základné piliere ponuky. No aj tu by bolo čo zefektívňovať, keď by si to situácia vyžiadala. Rozhodnutie zatiaľ asi nepadlo, no ak by na to došlo, je celkom možné, že z ponuky vypadnú verzie kupé a kabrio. Minuloročná novinka Mercedes CLS, ktorý v tretej generácii neexistuje ako športové kombi Shooting Brake, sa má z ponuky konvenčných áut vytratiť. Budúcnosť CLS má byť v podobne elektromobilu ako súčasť rodiny EQ, ktorých chce Mercedes aj pre zníženie emisného priemeru do roku 2022 ponúkať 10 rôznych typov.