Ak práve premýšľate, na čo sa pozeráte na úvodnej fotografii, nebudeme vás trápiť. Škoda sa chcela pochváliť panoramatickým strešným oknom pripravovaného konceptu, ale v prvom rade mala v pláne ukázať nám neobvyklé hlavové opierky.
Boli zrejme vytvorené pomocou 3D tlače a priznávame, že v tejto chvíli nedokážeme odhadnúť ich výrobný potenciál. Pokiaľ ide o bezpečnosť, pravdepodobne by boli porovnateľné s konvenčnými opierkami, pokiaľ by boli dostatočne mäkké a nelámali sa na ostré kusy. Nevieme si ale dosť dobre predstaviť, ako by taký materiál vyzeral po rokoch používania.
Hlavne na efekt
Aj preto predpokladáme, že tento detail má za úlohu v prvom rade zdôrazniť recyklovateľnosť použitých materiálov, neobvyklý prístup návrhárov, nové technológie, ktoré by sa dali použiť pri produkcii, ale v skutočnosti dostane sériová elektrická alternatíva Octavie Combi konvenčné opierky.
Podobne to dopadne aj so vstupom do interiéru. V prvom továrenskom videu je vidieť, že koncept má kľučku zadných dverí vpredu, inak povedané, že sa otvárajú proti smere jazdy, ako to majú autá značky Rolls-Royce. Možno efektné, ale pre bežné auto zbytočne drahé riešenie, ktoré v rámci mainstreamu (po skončení predaja Opelu Meriva) tak skoro asi neuvidíme.
Ďalší vývoj bio-kompozitov?
Škoda tiež zdôrazňuje, že časť dielcov v interiéri je vyrobená z kompostovateľných materiálov a niektoré majú rastlinnú bázu. Predpokladáme, že by v tomto smere mohla rozvinúť myšlienku predstavenú začiatkom júna tohto roka v prípade konceptu Enyaq RS Race.
Tento automobil totiž dostal namiesto klasického karbónu bio-kompozitné materiály vyvinuté spoločne s firmou Bcomp. Ich zvláštnosťou je nahradenie uhlíkových vlákien ľanom, pričom Škoda v tlačovej správe tvrdila, že ide o „pilotný projekt určený pre sériové automobily“!
Na ďalšie detaily o novinke si budete musieť ešte pár dní počkať, svetová premiéra je ale už za dverami. Prebehne o necelé dva týždne, konkrétne 8. septembra a je dosť možné, že Škoda auto odhalí deň dva pred zahájením autosalónu.
zdroj: Škoda