Zo známeho označenia Simply Clever si automobilka Škoda Auto urobila doslova chránenú značku a postavila na ňom niekoľko reklamných sloganov. No hoci v mnohých vyvolávajú jej jednoduché riešenia skôr úsmev či dokonca pohŕdanie a zo škrabky prichytenej na vnútornej strane veka nádrže si svojho času robil posmešky asi každý, pravdou je, že práve tieto premyslené a veľmi praktické detaily dávajú novodbým škodovkám náskok pred konkurenciou. Neprekvapí preto, že si na nich automobilka zakladá a každú chvíľku vymýšľa nové. Nápadov je však viac, len za rok 2019 si preto Škoda Auto podala na patentovom úrade žiadosť o ochranu duševného vlastníctva 94 vynálezov.

Legendárna škrabka na ľad slúži zároveň aj ako zväčšovacia lupa.

Aby kufre nelietali

Jedným z najužitočnejších je praktický plastový „had“, ktorý sa vie prispôsobiť kontúram batožiny a pevne ju obopnúť na textilnej podlahe batožinového priestoru. Po známych plastových fixačných „rohoch“ tak automobilka už čoskoro príde s ešte dômyselnejší systémom, ktorý sa dá dokonca použiť tak, aby zabránil pohybu batožiny nielen v horizontálnom, ale ja vertikálnom smere.

Automobilka si patentovo ochránila aj osvetlenú sponu bezpečnostných pásov.

Konštruktéri sú však patrične hrdí aj na skladaciu kolobežku, ktorá svoje miesto nájde pod podlahou batožinového priestoru. Jej prítomnosť v takom prípade síce vylučuje rezervné koleso vo výbave (zložená má rozmery 490 x 420 x 110 mm), no vojde sa aj do kompaktných modelov Škoda Scala a Kamiq. Jej hmotnosť je nižšia ako 5 kg a uvezie pasažiera ťažkého až 100 kg.

Skladacia kolobežka s nosnosťou 100 kg je riešením na tzv. poslednú míľu, teda cestu od zaparkovaného auta k cieľu cesty.

Zložená kolobežka má miesto pod podlahou kufra.

Ako úžitkový vzor si Škoda Auto nechala zapísať aj osvetlené spony bezpečnostných pásov umožňujúce pripútanie sa osôb so zrakovým hendikepom a pripútavanie v tme či koberce s dutým vláknom, na ktorých takmer nie je vidieť znečistenie. Väčšinu patentovaných riešení si aj z dôvodov konkurenčnej výhody necháva automobilka zatiaľ pre seba a na svetlo ich bude vypúšťať priebežne, prezradila však, že sa mnohé týkajú aj samotného výrobného procesu. Jedným z nich je kamerový systém určujúci presnú polohu karosérií počas zvárania skeletu. Celý proces kontrolujú štyri kamery, ktoré následne presnejšie korigujú trajektórie zvarovacích robotov.