Všetky sú nepojazdné a dočasne vyradené z evidencie

Štyri z piatich vozidiel nemajú platnú TK+EK. Zaplatiť pár desiatok EUR za kontrolu, aby sa dalo auto používať ďalej a zároveň sa zvýšila trhová hodnota, znie jednoducho a logicky. Ak to nikto neurobil, pravdepodobne by v takomto stave technickou a emisnou kontrolou ani neprešli. Alebo sa už o to neúspešne pokúšali a dočasne ich odhlásili preto, aby za ne nemuseli platiť PZP.

Seat Cordoba z roku 2000, ktorý je najstarší a uvádzajú ho ako „vhodné len na náhradné diely“ má, paradoxne, najmenej najazdené (91 602 km). Priemerný ročný nájazd je len 3664 km. Z toho by sa dalo dovtípiť, že celý život strávil v mestskej premávke a poznal len studené štarty a krátke cesty. Pravdepodobne však nepoznal umyváreň, keďže podvozok je „nadmerne skorodovaný“.

Polo z roku 2002 má ako jediné platnú TK+EK, ktorá bola vykonaná pred rokom. Napriek tomu je taktiež nepojazdné a dočasne vyradené z evidencie. To by mohlo naznačovať poruchu, ktorej oprava je už vzhľadom na zostatkovú cenu nerentabilná. Auto teda asi opraviteľné bude, ale je na zváženie, či pre bežného smrteľníka nie je výhodnejšie priplatiť si cca 500 € za plne pojazdný a prihlásený kus.

Dá sa ísť s cenami ešte nižšie?

SOI uviedla, že „Ceny sú odporúčané, nie záväzné“ a zároveň, že „Predávajúci si vyhradzuje v prípade nevýhodných cenových ponúk, resp. zmeny okolnosti predaja vozidla ponukové konanie zrušiť, prípadne opakovať.“  Dá sa teda predpokladať, že vašu cenovú ponuku neprijmú, ak bude nižšia, než trebárs hodnota katalyzátora (ak ho už niekto nestihol ukradnúť) alebo protihodnota za ekologickú likvidáciu.