Vzdialene možno pripomína Audi Q4 Sportback e-tron, jeho predná časť má však ostrejší viac klinovitý profil a medzi prednou kapotou a čelným oknom je oveľa plynulejší nábeh, ktorý pripomína jednopriestorové minivany.
Ak by sme to chceli zjednodušiť, prirovnali by sme novinku A3 e-tron k Volkswagenu ID.3, v tomto prípade však Audi dostane trochu iný profil a klesajúcu strechu, ktorá môže byť bez zaváhania braná ako odkaz na pôvodné hliníkové Audi A2.
A3 alebo A2?
Aj kvôli tejto zjavnej podobe nemôžeme vylúčiť, že ho automobilka nazve A2 e-tron, ale šéf automobilky Audi, Gernot Döllner, odmietol o mene chystaného auta diskutovať. Pripustil len, že je mysliteľné, aby značka mohla použiť aj historické označenie.
Už kvôli podobnosti so spomínaným VW sa očakáva, že malé Audi bude postavené na staršej a stále používanej platforme MEB koncernu Volkswagen, ktorá je základom pre ohromnú flotilu elektromobilov. Využíva ju Škoda (Enyaq, Elroq), pochopiteľne Wolfsburg (ID.3 až ID.7 i s ID.Buzz), Cupra, Ford a ďalšie Audi.
Ingolstadtský Elroq?
Kvôli základnému tvaru karosérie, ktorý čiastočne inklinuje k hatchbackom i crossoverom asi bude možné A2/A3 e-tron považovať za dvojča Škody Elroq. Ak by to tak bolo, Audi by dostalo zrejme len väčšie batérie s využiteľnou kapacitou 59 až 79 kWh, výkon najsilnejšieho prevedenia by podľa českého RS mohol stúpnuť na hranicu 340 koní a dojazd čakajte na úrovni 400 až 580 kilometrov.
zdroj: Autocar, Autoexpress