Audi hľadá novú tvár a toto je výsledok jeho snaženia. Dvojsedadlový elektromobil s ľahkým retro nádychom, ktorý využije techniku spoločnú s chystaným batériovým Porsche Boxster a pravdepodobne sa v tejto podobne dostane aj do sériovej výroby.
Automobilka jeho úspech nutne potrebuje. Má za sebou pomerne dlhé obdobie klesajúcich predajov, stagnácie a oslabenia zisku. A navyše jej chýba náhrada za zhruba dva roky nevyrábané Audi TT, ktoré v troch generáciách vylepšovala firme image i kontá v banke.
Medzi TT a R8
Pravdou tiež je, že štyri kruhy po zastavení výroby žiadanej R8 nemá žiadny špeciálny športový model. Pravdou ale tiež je, že nový Concept C nie je priamou náhradou ani jedného z dvoch vymenovaných áut. Stojí niekde medzi a prichádza s čisto elektrickým pohonom.
„Koncept nie je nástupcom TT. Je to iný segment. Je niekde presne uprostred TT a R8. Meno vymyslíme v momente, keď sa auto dostane na cesty ako seriózny produkt,“ nechal sa na premiére v Miláne počuť úradujúci generálny riaditeľ automobilky Gernot Döllner.
Inšpirované Auto Unionom
Pokiaľ ide o názov Concept C, šéfdizajnér značky Massimo Frascella naznačuje, že sa jeho tím nechal inšpirovať slávnym Auto Unionom Type C z roku 1936. Hovorí tiež, že jeho autá by mali byť opäť osobité a len pripomíname, že predtým 13 rokov pôsobil v koncerne JLR, kde navrhoval súčasné modely Discovery, Defender a Range Rover.
„Auto, ktoré tu vidíte, je ukážkou sériového vozidla. Takmer doslova,“ oznámil pri premiére Massimo Frascella a potvrdil tiež rok 2027 ako očakávaný dátum uvedenia na trh.
Príbuzné s Porsche
Pomerne veľkou novinkou v prípade Audi je pevná skladacia strecha. A zaujímavé sú tiež proporcie, ktoré naznačujú, že by auto mohlo mať pohon umiestnený uprostred.
To je istým spôsobom pravda, je to ale výsledok centrálne umiestneného batériového bloku, usporiadania, ktoré bude sériové Audi zdieľať s chystaným elektrickým nástupcom Porsche Boxster a Cayman. Tie tiež využijú špeciálne upravenú verziu najnovšej platformy PPE, vyvinutej v spolupráci Audi a Porsche.
zdroj: Audi