Ten rozdiel vo veľkosti kufra nie je dramatický. Rozdiel sa totiž prejaví až po sklopení zadných sedadiel a plnom využití batožinového priestoru. Kým SUV Q3 má maximálne 1386 litrov, v prípade Sportbacku dostanete 1289 litrov, teda o 97 litrov menej.
Základný objem je zrejme identický, Audi aj v tomto prípade uvádza rozsah od 488 do 575 litrov v závislosti na tom, či máte zadné sedadlá posunuté úplne dopredu alebo dozadu.
Mikro-moduly v svetlách
Ak sa na auto pozrieme z opačného konca, novinkou tohto modelu sú svetlá Matrix LED, ktoré prvýkrát v tomto segmente využívajú mikro-diódové moduly. Majú šírku približne 13 milimetrov a každý obsahuje 25 600 diód s veľkosťou približne 40 mikrometrov, čo je zhruba polovica hrúbky ľudského vlasu.
Zadné partie môžu byť tiež za príplatok vybavené svetlami OLED, ktoré zvládajú animácie a zároveň vám dovolia vybrať si individuálny svetelný podpis.
Klasické páčky pod volantom nedostanete
Palubnej doske aj v tomto prípade dominuje 11,9-palcový prístrojový panel doplnený 12,8-palcovou dotykovou obrazovkou mutimediálneho systému MMI. Rovnako ako SUV, aj Sportback nahrádza klasické páčky pod volantom panelom s tlačidlami a integrovaným ovládaním automatickej prevodovky (vpravo), zatiaľ čo tlačidlá vľavo slúžia na aktivácie svetiel, smeroviek a stieračov.
Trochu menej prekvapivý pre vás bude zoznam použitých motorov. Na najnižšej priečke stojí mild-hybrid 1.5 TFSI s technológiou čiastočnej deaktivácie valcov. Produkuje 150 koní a jeho priemerná spotreba sa v závislosti na výbave či použitých kolesách pohybuje od 6,0 do 6,6 litra benzínu na 100 kilometrov.
Len jedna alternatíva TDI
Druhou možnosťou je ďalší štvorvalec 2.0 TFSI naladený na 204 koní a 320 newtonmetrov, ktorý Audi automaticky kombinuje s pohonom oboch náprav Quattro a uvádza priemernú spotrebu 7,8 až 8,4 l/100 km. Najsilnejším čisto benzínovým motorom je opäť dvojliter, tentokrát s výkonom 265 koní, krútiacim momentom 400 Nm, opäť s Quattrom a spotrebou 8,5 až 9,0 l/100 km.
Ak chcete diesel, k dispozícii je jediná pohonná jednotka 2.0 TDI naladená na 150 koní, 360 Nm, pohonom predných kolies prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky a kombinovanou spotrebou od 5,3 do 5,8 litra nafty na 100 km.
Plug-in hybrid kombinuje 1.5 TFSI s elektromotorom a trakčnou batériou s celkovou kapacitou 25,7 kWh, z tohto využiteľných 19,7 kWh. Podľa výrobcu to stačí na 118 kilometrov v čisto elektrickom režime, pochopiteľne podľa metodiky WLTP. Systémový výkon tejto verzie je 272 koní, k tomu máte 400 Nm a spotreba vychádza na 1,7 až 2,2 l/100 km, plus 13,9 až 15,0 kWh/100 km.
Ak vyrazíte na cestu s vybitou batériou, Audi sľubuje spotrebu v rozmedzí od 6,0 do 6,6 l/100 km. Sympatické tiež je, že plug-in hybrid môžete nabíjať maximálnym výkonom 50 kW, takže na rýchlonabíjačke vám bude stačiť zhruba pol hodina.
zdroj: Audi