Ak by ste pred desiatimi rokmi povedali, že sa Audi bude musieť spojiť s čínskym MG a vyvinúť lacnejší model bez štyroch kruhov, aby nemuselo potupne odchádzať z tamojšieho trhu, boli by ste prinajmenšom za blázna. Realita?

Práve takýto automobil momentálne vstupuje na trh, presnejšie povedané – v predpredaji sa práve objavilo nové AUDI E5 Sportback.

Väčšie ako sa zdá

Ak niečím tento automobil tak trochu klame, nie je to len nemecký nápis, za ktorým sa ukrýva čínska technika. Vozidlo totiž dosť zavádza aj svojou veľkosťou.

To čo na prvý pohľad vyzerá ako mierne natiahnutý hatchback, je v skutočnosti skoro 4,9 metra dlhé pseudo-kombi s obrovským rázvorom až 2950 milimetrov. Aby sme boli presní: auto má dĺžku 4881 mm, šírku 1960 mm a výšku 1479 mm.

Základ od 28 tisíc

Auto je od tejto chvíle dostupné za úvodné ceny od 235 900 do 319 900 jüanov, čo je v prepočte približne 28 150 až 38 200 eur. Základný stupeň Pioneer má pohon zadných kolies jedným elektromotorom s výkonom 299 koní, k tomu dostanete batériu s kapacitou 76 kWh s dojazdom podľa CLTC 618 kilometrov a pomerne slušnú dynamiku vyjadrenú zrýchlením z miesta na stovku za 6,1 sekundy.

Druhý stupeň Pioneer Plus má tiež jeden elektromotor, ale naladený na 408 koní, 100-kilowatthodinový akumulátor, dojazd 773 km (opäť podľa optimistického CLTC) a stojí zhruba 32 200 eur, pri schopnosti zvládnuť šprint z 0 na 100 km/h za 5,0 sekundy.

Na 800-voltovej architektúre

Len pripomíname, že všetky verzie sú postavené na platforme ADP (Advanced Digitised Platform) s 800-voltovou architektúrou a aj keď nepoznáme presné nabíjacie výkony, výrobca sľubuje predĺženie dojazdu 10-minútovým nabíjaním o 370 kilometrov.

Vrcholné verzie E5 Sportback majú v názve dodatok Quattro, čo naznačuje, že ide o verzie s dvomi elektromotormi. Pioneer Quattro má systémových 525 koní, čo mu stačí na akceleráciu na 100 km/h za 3,9 sekundy, k tomu zákazník dostane trakčnú batériu s kapacitou 83 kWh a dojazd na úrovni 623 kilometrov podľa domácej metodiky (podľa WLTP je to okolo 510 kilometrov). Cena? S menšou kapacitou na úrovni Pioneeru Plus, teda 32 200 eur.

Týmto chce zaujať

Vrcholné Quattro ponúka až 787 koní, zrýchlenie z nuly na stovku za 3,4 sekundy, k tomu väčšiu 100-kWh baterku, akčný rádius 647 km (podľa WLTP 550 km) a cenu už poznáte, vyššie spomínaných 38 tisíc a nejaké dve stovky.

E5 Sportback bude chcieť zákazníkov zaujať okrem iného veľkým 59-palcovým displejom na palubnej doske, kamerovým systémom namiesto klasických vonkajších spätných zrkadiel či asistenčnou technikou Momenta, ktorá využíva 27 senzorov, vrátane jedného lidaru, troch milimetrových radarov či 11 kamier. Všetky dáta z nich spracováva čip Orin X spoločnosti Nvidia, pričom multimediálne rozhranie beží na vlastnom čipe Qualcomm Snapdragon 8295.

Dodávky prvých áut zákazníkom rozbehne spoločný podnik SAIC Volkswagen Automotive v šanghajskej štvrti Anting už v priebehu septembra a Audi sa netají tým, že chce v najbližších dvoch rokoch uviesť na trh ďalšie dva modely pod značkou AUDI. Export do Európy nepovažujeme za reálny, ale s ohľadom na to, čo sme napísali v úvode... „nikdy nehovor nikdy“.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Audi