Sandero je aj po modernizácii, ktorá pod jeho kapotu prihrala nové výkonnejšie motory a vôbec prvýkrát aj hybridnú pohonnú jednotku, stále za veľmi rozumné ceny, čo v dnešnej dobe nie je samozrejmosť.
Európska únia núti výrobcov povinne montovať bezpečnostné systémy bez výnimiek do všetkých segmentov, výsledkom sú však extrémne predražené autá a postupný zánik najmenších modelov, ktoré sa automobilkám nevypláca vyrábať. Dacia však svoje pozície stále drží a zákazníci sa jej odmeňujú trvalým vysokým záujmom.
Facelift mu len pomôže
Aby sme boli konkrétni, tejto značke sa v priebehu jedenástich mesiacov podarilo zákazníkom dodať 225 862 kusov rôznych verzií Sandera, čo Dacii spoľahlivo zabezpečilo priebežné prvé miesto v tabuľke najžiadanejších európskych modelov.
K tomu by sme mali dodať, že medziročne ide podľa informácií spoločnosti Dataforce o 8,7-percentný pokles, pričom jej dáta zahŕňajú približne 98 percent všetkých registrácií nielen v EÚ, ale aj krajinách EFTA a Veľkej Británie. Prepad pre Daciu navyše nemusí znamenať zásadný problém, pretože Sandero prešlo rozsiahlym faceliftom, ktorý priniesol nielen spomínané nové motory, ale tiež prepracovaný interiér a zľahka modifikovaný vonkajší vzhľad, takže auto má opäť veľkú šancu prilákať ďalších motoristov.
VW má tretie až piate miesto
Ako to vyzerá na ďalších priečkach? S neveľkým odstupom nájdete na druhom mieste Clio, ktorých Renault dodal 206 583 kusov. Tento model bude navyše ťažiť s nástupom novej generácie, takže je veľká šanca, že auto bude v najbližších mesiacoch len stúpať – teda za predpokladu, že zákazníci prijmú jeho pomerne zásadný štylistický obrat.
Ďalšie tri miesta obsadili Volkswageny. Tretí je T-Roc (196 123 ks), štvrtý Tiguan (180 562) a piaty Golf (179 890). Nasleduje Toyota Yaris Cross (174 379), Peugeot 208 (173 370) a sesterská 2008 za dodaných 160 061 áut.
Čisté elektromobily v prvej desiatke nehľadajte
Posledné dve priečky patria Dacii a Opelu. Duster je s počtom 156 845 áut na deviatom mieste a desiatku uzatvára Corsa za 154 608 áut. Len na okraj pripomíname, že v tejto tabuľke nenájdete žiadny čisto elektrický model, aj keď 208 a Corsu môžete mať aj na baterky.
zdroj: Dataforce cez Automobilwoche











































