Ochrana dospelých
Najhorší čiastkový výsledok v prípade nárazových testov nového Clia namerali snímače umiestnené na hrudníku vodiča pri čelnom strete s vozíkom s deformovateľnou bariérou. Závery konzorcia Euro NCAP nehovoria, či ide o nesprávne nastavenie predpínača bezpečnostného pásu, ktorý ho pritiahol príliš intenzívne, v každom prípade výsledkom je hodnotenie „slabá ochrana“.
O niečo lepšie hraničné hodnoty namerali senzory na hrudníku spolujazdca na prednom sedadle, pričom podobné výsledky vypadli zo záznamových zariadení aj pri náraze nového malého Renaultu do pevnej steny.
Čo by sme naopak mohli alebo mali vyzdvihnúť, je schopnosť Clia ochrániť posádku pri náročnejších bočných nárazových testoch, predovšetkým po kontakte so stĺpom, ktoré auto zvládlo viac ako len dobre.
Ochrana detí
Na žlto vysvietený hrudník figuríny imitujúcej 10-ročné dieťa pri čelnom náraze signalizuje varovanie, ale v skutočnosti dokáže Clio pri tomto náraze ochrániť skutočného malého cestujúceho „adekvátne“.
Ak máme mať dôvod na zvýšenú pozornosť, zamerajte sa skôr na figurínu 6-ročného dieťaťa, presnejšie povedané na jeho krk, ktorý je sfarbený do oranžova a znamená hraničnú hodnotu.
Napriek týmto zisteniam získal kompaktný Renault v rámci ochrany detí 82 percent bodov, čo je stále veľmi slušný výsledok.
Ochrana chodcov
Clio bralo za ochranu najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky 80 percent bodov, čo znamená, že v zásade neprekvapilo v dobrom ani v zlom. Predné partie hatchbacku v zásade vykazujú predvídateľné farby – nárazník i kapota sú schopné pohltiť pri náraze veľkú časť energie tak, aby chodca či cyklistu neohrozili a dobre dopadol aj stred čelného okna.
A rovnako predvídateľne vyzerajú tiež na červeno sfarbené predné stĺpiky, tentokrát s presahom do spodných rohov predného skla.
Asistenčné systémy
Celkovo 73 percent bodov naznačuje, že Clio niekde opäť zaváhalo, čo potvrdzujú tiež čiastkové výsledky, len je trochu škoda, že k nim Euro NCAP nepodáva konkrétny vysvetľujúci komentár.
Takto vám môžeme maximálne napísať, že senzory a elektronika Renaultu sa nedokázali stopercentne vysporiadať s predbiehajúcim motocyklom pri zmene jazdného pruhu a v červenom poli skončila tiež simulácia, pri ktorej sa k vám pri odbočovaní vľavo približuje v protismere iné vozidlo a nedáte mu prednosť. Paradoxne video ukazuje, že Clio pri tomto scenári bezpečne zastavilo a nie je preto jasné, prečo bolo takto penalizované.
A keď už hovoríme o paradoxoch – vo videu je vidieť, že Clio nedokázalo pri zhoršenej viditeľnosti v noci zastaviť pred figurínou imitujúcou dieťa vybiehajúce spoza zaparkovaného auta a zrazilo ho (pri bežnom svetle auto zastaviť stihlo), ale hodnotenie v tabuľke je v žltej farbe a nie červenej.
zdroj: Euro NCAP

















































