Tiež počúvate a čítate, ako sú crossovery či SUV nebezpečné pre chodcov kvôli ich vysokej tupej prednej časti? Mazda v posledných rokoch dokazuje, že to nemusí byť pravidlom, poďme sa ale na výsledky novej CX-5 pozrieť postupne.

Ochrana dospelých

Japonská novinka pozbierala v týchto testoch celkovo veľmi slušných 90 percent bodov a v zásade sa nedá hovoriť ani o zaváhaní.

Horšie skóre zaznamenali snímače len v prípade hrudníka figuríny vodiča po čelnom náraze do vozíka s deformovateľnou bariérou, výsledok je však stále hraničný a podľa všetkého spôsobený vyššou kompresiou málo „povoľného“ predpínača bezpečnostného pásu.

Inak ale Mazde CX-5 nie je čo vytknúť, pár žltých polí na figurínach signalizuje „adekvátnu“ ochranu.

Ochrana detí

CX-5 získala pri ochrane najcennejšieho nákladu 89 percent bodov, aj tentokrát ale berte dosiahnuté skóre s rezervou. Čisto za nárazy má Mazda 100-percentný výsledok, tých 11 percent stratila len preto, že auto nie je kompatibilné so všetkými na trhu dostupnými detskými zádržnými systémami. To ale platí prakticky pre všetkých výrobcov.

Ochrana detí

CX-5 získala pri ochrane najcennejšieho nákladu 89 percent bodov, aj tentokrát ale berte dosiahnuté skóre s rezervou. Čisto za nárazy má Mazda 100-percentný výsledok, tých 11 percent stratila len preto, že auto nie je kompatibilné so všetkými na trhu dostupnými detskými zádržnými systémami. To ale platí prakticky pre všetkých výrobcov.

Podstatné je konštatovanie, že „všetky detské sedačky určené pre tento model je možné do interiéru nainštalovať veľmi jednoducho a fungujú správne“. Navyše je v aute detekcia obsadenia predného sedadla detskou sedačkou, takže sa čelný airbag vypína automaticky.

Ochrana chodcov

Skonštatovali sme to už v prípade väčších modelov CX-60 a CX-80 a môžeme to napísať aj tentokrát. Mazda veľmi efektívne navrhuje predné partie svojich SUV tak, aby boli pre chodcov či cyklistov bezpečnejšie ako ktorékoľvek iné osobné auto na trhu, a to vrátane klasických a zároveň nižších sedanov alebo hatchbackov.

Aby ste boli v obraze, pripájame ilustráciu prednej časti CX-5 s farebnou grafikou, ktorá vyznačuje schopnosť auta bezpečne pohltiť nárazovú energiu hlavy, nôh či bokov chodca či iného najľahšie zraniteľného účastníka premávky.

Predná časť je kompletne zelená a až za hranou prednej kapoty je úzke menej bezpečné pásmo. V rovnakej farbe sa nachádza i väčšia časť kapoty, aj keď zhruba dve tretiny či tri štvrtiny predných stĺpikov opäť predstavujú (obligátnu) rizikovú zónu.

Asistenčné systémy

Pohľad na jednotlivé čiastkové výsledky simulácií rôznych rizikových situácií ukazuje, že Mazda CX-5 je aj v tomto smere bezpečný automobil. Pozoruhodné je, že pri detekcii chodcov či cyklistov nie je ani jeden z výsledkov dokonca ani v žltom poli – skrátka, príkladné hodnotenie.

Výsledok 83 percent bodov nie je dokonalý, ale komisárom sa opäť raz nepáčila detekcia únavy vodiča, presnejšie povedané monitorovanie rozptýlenia, pretože podľa Euro NCAP zachytí len niektoré typy nepozornosti.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Euro NCAP